Markedskortet | Matematik Aflevering

Indholdsfortegnelse
1. Foretag en analyse af producentens mærkes position på markedet, idet du sammenligner med det konkurrerende mærke.

2. Fremsæt forslag til, hvilke ændringer producenten bør foretage for at styrke sit mærkes position på markedet. Inddrag Push og/eller Pull strategi.

3. Vis ved brug af det interaktive markedskort, hvilke potentielle konsekvenser ændringerne i spørgsmål 2 kan have på mærkets position på markedet.

4. Hvilke data til markedskortet kunne fremskaffes, hvis der afholdes en konkurrence på nettet, hvor konkurrencedeltagerne samtidig svarer på spørgsmål om mærket?

Uddrag
I forhold til det konkurrerende mærke (y), er eget mærke (x) ikke lige så godt stillet på markedet. Eget mærke (x) har en kendskabsgrad på 55% og dermed er der 45% som ikke kender til mærket, hvilket er en forholdsvis stor procentdel.

Sammenlignet med det konkurrerende mærke (y), har mærket en markant større kendskabsgrad på 85% og dermed har langt flere forbrugere prøvet mærket.

Grundet den store forskel i forhold til kendskabsgrad, så vil det konkurrerende mærke (y) have markant højere parametre.

Den høje kendskabsgrad ved det konkurrerende mærke kan resultere i, at nye forbrugere prioritere det mærke fordi det som sagt er mere kendt og har mere omtale.

Langt flere har også prøvet det konkurrerende mærke (y) i forhold til eget mærke (x), hvilket giver konkurrenten langt flere og bedre muligheder for at udvikle sig.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu