Markedsanalyse af den globale tøjbranche

Uddrag
I Danmark er tøjbranchen rigtig stor, der findes både online butikker og fysiske butikker. Truslen for nye indtrængere kan være høj, dette er fordi at der findes mange små virksomheder i tøjbranchen, derfor skal man være klar til at konkurrerer med priser og kvalitet på det produkt der bliver solgt.

Disse små nystartede virksomheder får dog svært ved at konkurrere med større virksomheder som har en stor markedsandel, dette kunne f.eks. være H&M, Bestseller mf.

Som ny indtrænger i tøjbranchen er vigtigt at forsøge at holde stabile priser i forhold til de andre virksomheder på markedet. Det er vigtigt at køre tilbud, da det er det kunderne, kigger efter.

Man skal sørge for at markedsføre sig selv, dette kan være på sociale medier, tv-reklamer mm. Markedsføring er en vigtig ting for nye indtrængere, da det er den måde man kommer ud til sine potentielle kunder.

Man skal sørge for at holde sine omkostninger lave i forhold til produktion, da man ikke kommer til at have den største omsætning lige med det samme.

Det er altid godt at have lidt ekstra penge i lommen, man kunne overveje at have din produktion i udlandet, dette er et godt alternativ da det er billigere at få sit tøj produceret i udlandet end i Danmark. Nogle virksomheder som f.eks. Bestseller har tøj fra forskellige brancher, dette gælder også Magasin, Illum og mange andre.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu