Kundeservice & Betjening | Afsætning | 10 i Karakter

Indledning
Emnet er et tværfagligt emne, som ikke står alene. I emnet kundeservice og betjening skal man forvente

at den læring og viden I tidligere har fået fra de andre emner, indirekte skal inddrages for at I kan finde de rette løsninger af opgaverne.

Indholdsfortegnelse
Det vil være normalt, at anvende jeres viden fra:
Formålet:
Forventet arbejdstid:
Arbejdsprocessen/opgaveform:
Aflevering:
I denne fremlæggelse skal power pointet vise jeres konklusioner på jeres opgave løsning.
- I bedømmes således:

Opgave A
1. Forklar hvordan Matas yder god kundeservice med de nye tiltag (se afsnit 14.1) og redegør for de konkrete værktøjer de anvender ifølge figur 14.1 . Husk at argumenter i et fagligt sprog og sikre praktisk anvendelse af teorien
2. Analyser og fortolk hvordan de tiltag, Matas i artiklerne har indført påvirker, deres servicepakke figur 14.6 og servicekoncept figur 14.8. Husk at argumenter i et fagligt sprog og praktisk anvendelse af teorien.
Servicekoncept
- Ledelse
- Medarbejdere
- Servicekoncept
Gæsten i centrum

Opgave B
1. Forklar hvordan de i artiklerne yder god kundeservice med de nye tiltag (se afsnit 14.1) og redegør for de konkrete værktøjer de anvender ifølge figur 14.1 og online kundebetjening figur 14.2. Husk at argumenter i et fagligt sprog og sikre praktisk anvendelse af teorien
- Dagligvarebutikker genindfører vareudbringning:
- City Vejle har skabt en handelsplatform til den hårde tid:

- Butikkerne forsøger sig med facetime og levering under corona krisen:
2. Analyser og fortolk om hvorledes butikkerne kan inddrage salgstrappen til deres nye strategier. Kom med konkret eksempel på hvordan Salgstrappen figur 14.3, kan anvendes til de nye tiltag. Husk at argumenter i et fagligt sprog og praktisk anvendelse af teorien
- WEBSHOPPEN
- Kontaktinformationer
- Overskuelighed
- Leveringstid og fragt
- Indlæsningshastighed
- Responsiv website

Uddrag
De kunne ikke følge med efterspørgslen med eks. medicinsk håndkøb, nødvendige hudplejeprodukter

personlig pleje og besluttede sig derfor øjeblikkeligt at indføre ekstra uddannelse og information til sine medarbejdere for at kunne rådige kunderne.

Man kan se at de har været gode til at omstille sig. Og ud fra værktøjer til salgsarbejde har de formået at være konstante i den forstand at de har handlet hurtigt og forflyttet 80 ansatte til digital afdeling

samt gjort dem fagligt kompetente indenfor online rådgivning, hvilket bidrager til at gøre dem engageret.

Det har også været med til at give et form for førstehåndsindtryk i form af den hurtige omstilling vs. virksomheder, der har været langsomme til at omstille sig.

De forflyttede 80 medarbejdere til den digitale afdeling for at kunne rådgive deres kunder digitalt.

Det gjorde de via. deres online webshop, for at kunne følge med og for at yde kunderne den bedste service trods omstændighederne.

---

For først at forklare hvordan servicepakke figuren går ud på handler det om to hovedemner. Kerneydelsen og periferiydelserne.

Kerneydelsen er standarden og periferiydelser er udover det sædvanlige altså tilføjelser. eks…

Matas oplever mindre omsætning i forbindelse med Corona lockdown i og med folk blev hjemme og på den måde undgik at besøge for mange steder, dermed blev Matas tiltag indført.

En tilføjelse i anvendelse af model 14.6 der handler om periferiydelser, mener vi at matas under Corona lockdown kunne yde fri fragt til hjemmeadresse som en periferiydelse

da det skåner de mange mennesker som holder sig inde døre, samt giver yderligere end bare god kundeservice.

En anden periferiydelse er Club Matas, her kan tilmeldte kunder få fordele i form af køb hos matas. Man kan dog modargumentere for om det er en periferiydelse da det kan være en normalitet hos Matas kunder.

Ud fra vores egen erfaring er de fleste der handler i Matas medlem, vi er 3 ud af 5 i gruppen, samt vores familier der er medlem. Matas er så besøgt og let tilgængeligt at det kan betale sig at tilmelde sig i Club Matas.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu