JYSK | Virksomhedensøkonomi | 10 i Karakter

Indholdsfortegnelse
1. Redegør for, hvorfor det er meget vigtigt for JYSK, at kende deres målgruppe godt.
2. Gennemfør en segmentering og fastlæg ved hjælp af SMOK, den primære målgruppe for JYSK.
3. Beskriv den operationelle målgruppe grundigt ud fra segmenteringskriterierne du har anvendt i spg. 2.
4. Udarbejd en grundig redegørelse for købsadfærden hos den primære målgruppe.
- Forbrugs behov.
- Medfødte behov.
- Købstyper.
- Købsroller
- Købsbeslutningsprocessen

Uddrag
Når man taler om målgrupper er det de grupper virksomheden går målrettet efter. Hvis man taler om JYSK kan man sige at de har en meget bred målgruppe da deres slogan er “ et stort skandinavisk udvalg til alle der sover og lever” så man kan sige at de henvender sig til alle målgrupper.

Når de skal lave reklame skal de være meget konkret i deres mål så der prøver de at ramme dem mellem 19 og 50 år.

Når de laver en reklame ved de at denne målgruppe gerne vil spare penge derfor er deres måde “jeg har et godt tilbud til dig” sitet Lars Larsen.

Alle virksomheder vil opnå større afsæt hvis de sætter sig ind i hvad deres kunder vil have og hvordan de opføre sig i f.eks. jyder opfører sig anderledes end københavner så man skal vide deres adfærdsmønster og hvordan d handler.

JYSK er en B2C virksomhed det vil sige at de handler direkte til kunderne, der er stor konkurrence inden for deres område bliver de nød til at vide meget om den målgruppe de skal sælge til.

Det er vigtigt for JYSK at vide hvem der vil købe deres vare og hvorhenne så de kan opsætte butikken efter kunden behov, de kan også markedsføre mere målrettet når de har dette kendskab.

---

Det er meget vigtigt for JYSK at vide resulterer af SMOK: analysen da de skal bruge den tila at lave den bedste markedsføring og kommunikation, så de virker troværdige over for kunderne.

Når man kigger på analysen finder man ud af hvilken aldersgruppe, bopæl, købevaner, og hvordan man kan få dem til at købe mere.

I min analyse er det kun kvinder så kvinder mellem 21og 60 der bor i hele dk ingen forskel på store og lille byer.

Kvinder der har hus og er enden sambo eller gift. De har en udd og et job og tjener hvad en normal dansker vil tjene. Ca 400.000 kr. Om året.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu