Jysk værdikæde analyse | 12 i karakter

Indholdsfortegnelse
1. Udarbejd en karakteristik af Jysk
2. Hvorfor har Jysk formuleret deres vision og værdier på engelsk?
3. Hvor mange butikker har Jysk i dag, og i hvor mange lande er Jysk repræsenteret?
4. Er Jysk en handelsvirksomhed eller en servicevirksomhed?
5. Skitsér Jysks værdikæde
- Indkøb og lager:
- Marketing:
- Salg og service:
- Margin:
6. Hvad er Jysks kernekompetence?

Uddrag
Virksomheden Jysk er en handelsvirksomhed og en international retailkæde. Kæden jysk er et A/S (aktieselskab).

Jysk har internationaliseret sig i mange forskellige lande, fordi Jysk tilpasser sig behov, trends og efterspørgslen i det enkelte land.

Jysk køber færdigproducerede varer fra forskellige produktionsvirksomheder for at sælge varerne direkte ud til os konsumenter via fysiske butikker og e-handel (B2C) eller til virksomheder (B2B).

Jysk køber deres produkter fra mange forskellige leverandører, hvor Jysk herefter sælger produkterne i deres butikker ud til konsumenterne.

Jysk ligger vægt på produktkvalitet og -sikkerheden, fordi det er altafgørende for deres virksomhed, heriblandt deres kernevarer dyner og madrasser.

---

Jysk er en handelsvirksomhed. Jysk indkøber varer og sælger varerne videre uændret. Jysk er en detailvirksomhed, fordi Jysk operer på markedet Business to Consumer (B2B) men også Business to Business (B2B).

Grunden til at Jysk ikke er en servicevirksomhed er fordi at Jysk sælger et fysisk produkt i hånden og sælger ikke serviceydelser.

Jysk har et tilbud til deres konsumenter ved at konsumenterne f.eks. køber større varer i form af sofaer og skabe, som så leveres til konsumentens dør. Her udfører Jysk en arbejdsopgave for sine konsumenter.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu