Indholdsfortegnelse
Karakteristik af JYSK
Hvorfor har Jysk formuleret deres vision og værdier på engelsk?
Hvor mange butikker har Jysk i dag, og i hvor mange lande er Jysk repræsenteret?
Er Jysk en handelsvirksomhed eller en servicevirksomhed?
Skitsér Jysks værdikæde
- Indkøb og lager
- Marketing
- Salg og service
Hvad er Jysks kernekompetence?
Kilder:

Uddrag
Jysk eller oprindeligt ”jysk sengetøjslager”, er en international butikskæde med over 2.800 butikker.

Virksomheden specialiserer sig i ”alt til boligen lidt billigere end konkurrenterne”. Hvilket også var idéen til deres første slogan "Kvalitet - lidt billigere".

Da jyskbutikkerne blev grundlagt, var de helt unikke. De kombinerede sengetøj med øvrigt møblement, hvilket ikke var set på samme måde før.

Jysk har 23.000 medarbejdere på 52 lande. Jysk definerer i sin mission sin målgruppe til at være alle der ønsker varer indenfor sengetøj, bad og bolig.

Varerne skal være til en konkurrencedygtig pris, og der skal være sammenhæng mellem pris og kvalitet. I Jysk har man både B2C kunder og B2B Kunder.

Jysk Group ejes 100 procent af kædens idémand og grundlægger Lars Larsen gennem holdingselskabet Jysk Holding.

Her i gennem ejede Lars Larsen helt eller delvist møbelkæderne ILVA, IDÉ møbler, ID-design, Bolia.com og Sengespecialisten.