Opgavebeskrivelse
Analyser din virksomheds promotionsindsats – både nationalt og internationalt. Lav en analyse af din virksomheds marketingmix på baggrund af hele din opgave fra de sidste 4 uger.

Her skal du både tage udgangspunkt i dine 4 p´er, din SWOT-analyse og din valgte målgruppe.

Indledning
Promotion er den kommunikation mellem virksomhed og markedet. Det er støtteaktiviteter til salg af virksomhedens produkter.

Promotionsindsatsen bliver planlagt ud fra markedsstrategien og virksomhedens målgruppe. Der er mange former for forskellige promotionsformer. Det er dem der ses her nedenunder:

Uddrag
Online promotion er netop alt det der fungerer henover nettet. Det er både at sørger for at sponsorerer at din reklame kan blive vist på henholdsvis:

Facebook, Instagram, TikTok og YouTube blandt andet. Her kræver det man hele tiden er opdateret, og samtidig opdaterer sine sider og diverse steder

man kan sikre sig at der er et vis kunde flow, og sørger for at diverse reklamer når ud til en vis mængde folk.

Samtidigt er der statistikker der kan hjælpe virksomheden analysere deres påvirke på folk og se hvor mange mennesker de når ud til.

Online promotion er helt sikkert, noget af det som er kommet for at blive. Generelt internettets indvirkning er helt sikkert noget der er nødvendigt at følge med på for at sikre fremtidig succes.

Det kan sagtens tænkes at der stadig er en god sjat stamkunder, fra dengang Jysk var et lokalt firma, med loyale kunder.

Men nu er virksomhedskonceptet og generelt detailbranchen blevet påvirket at omverdenen, og fremskridtet for at kunne tjene penge.

Promotion er vigtigt at have en kommunikationsproces der bliver opfanget korrekt af modtager, som typisk i disse tilfælde er kunderne.

Det er vigtigt at det budskab der er i den type reklame eller lignende bliver opfattet rigtigt. Det er derfor vigtigt at sørger for der ikke er for meget støj, til at aflede diverse købstanker.

Da Lars Larsen kom med første tv-reklame, var der benyttet den forenklede kommunikationsmodel:

Her ser vi Jysk til venstre som afsender, der sender et budskab, i den forstand de har tænkt sig “indkodning” og det skal så afkodes af modtageren (kunde/slutbruger).

Som så skal føre til at kunden køber nogle varer. Den første reklame fra Jysk var budskabet at det var billigt og meget simpelt.

Dengang ligeså vel, som nu henviser de sig til familier. Men det her budskab skal kunne ses igennem den støj. Støj kan skyldes:

---

Reklamemidler og medier:
Reklamemidlerne er de medier der bringer budskabet til modtagerne, herunder kigger man så på primære og sekundære medier

hvor de primære typisk er tv-spots internet, altså de bærende medier i en reklamekampagne, hvor de sekundære er de medier, der egner sig til korte og lette budskaber.

Reklamemedier er dem der sender det konkrete budskab, her benytter Jysk sig af annoncer, tv-spots, reklamefilm, elektroniske og tryksager.

Disse dækker over forskellige ting, som reklamer på youtube, facebook, instagram, tilbudsaviser og kataloger mm.

Jysk sponsorerer også flere ting:
“I JYSK har vi valgt at sætte fokus på tre udvalgte sponsorater. Vores hovedsponsorat går til Parasporten i Skandinavien, da vi ønsker at bakke op om atleternes vilje og gåpåmod.

JYSK samarbejder desuden med Kirkens Korshær, og hvert år donerer JYSK soveposer, liggeunderlag og håndklæder, så Danmarks hjemløse kan holde varmen om vinteren.