JYSK A/S | Erhvervsopgave

Indledning
Lars Larsen åbnede den 2. april år 1979, Jysk sengetøjslager i et lokale på Silkeborgvej i Aarhus, som et aktieselskab der senere i år 2001 skiftede navn til Jysk a/s. Butikken eksisterer i dag stadigvæk på selv samme adresse. Lars Larsen havde en masse ideer, men ikke mange penge.

Det lod ham ikke slå ud og han var heldig at finde nogle leverandører og en bank ved navn Nørresundby bank, som troede på ham og hans koncept.

Metode
Rapporten vil tage udgangspunkt i anvendelse af forskellige teorier og metoder til at analysere Jysk a/s som virksomhed.

Der vil bl.a. være kigget på S.M.U.K i forhold til målgruppen. Købstyper og købsadfærd, en SWOT-analyse og analysering af reklamen Lars Larsens møbelmareridt og en brugervenlighedstest af deres hjemmeside.

Redegørelse
Jysk a/s er en international detailvirksomhed, som er både B2B og B2C, det vil sige at de både handler med kunder som handler privat og virksomheder som handler ind til deres virksomheder.

Deres hovedkontor ligger i Brabrand og den første butik åbnede i Aarhus i 1979. Da Jysk i sin tid begyndte, solgte de kun dyner og puder, i dag sælger de alt fra dyner, opbevaring og indretning.

De har et bredt og dybt udvalg af deres produkter til soveværelse, stue, kontor, badeværelse og mange forskellige produkter af de enkelte ting.

Jysk er kendt i mange danske hjem og har kendingsmelodien ”Hej jeg hedder Lars Larsen, og jeg har et godt tilbud” Det er det motto Lars Larsen har ført i Jysk siden han startede op og han var selv med i mange af hans reklamer. Det at han brugte sig selv gør det mere troværdigt og trygt for kunderne, de kan relatere til virksomheden og det er med til at trække kunder til.

Jysk a/s er en af de kæder der har den største markedsandel i Danmark og en af de største internationale kæder.

Der er over 2000 butikker belagt i 52 lande. At Jysk a/s er så store internationalt har sine fordele, Jysk a/s har mulighed for at købe store partier af varer og få det billigt, som giver mulighed for en større fortjeneste.

Jysk har en årlig omsætning på op omkring 26 milliarder kroner og var 100% ejet af Lars Larsen som døde i 2019. Efter hans død overtog hans søn Jacob Brunsborg.I dag er JYSK en international kæde med over 2000 butikker rundt omkring i verden og de arbejder med handel og detail, de havde i år 18/19 regnskabsår, omsat for 17,19 mia. Kr.

Lars Larsen som i sin tid stiftede Jysk sengetøjslager døde i en alder af 71 år, den 19. aug. år 2019. Han var den 3. rigeste mand i Danmark, med en værdi på om mod 4,5 bio. Kr. Jysk a/s består af 3 direktører, Henrik Naudrup, Jan Bøgh og Mikael Havndrup Nielsen

Lars Larsens idé er var at sælge god kvalitet til en billigere pris, han ønskede at købe vare hjem til en lav pris, som kunderne havde råd til at købe.

Ideen er rigtig god, og giver god mening, de familier og enlige som ikke har mange penge, har mulighed for at købe møbler af en fin kvalitet til en pris de har råd til at betale.

Det skaber en ”tryghed” for kunderne at de kan komme i JYSK og få varer af god kvalitet, til en rimelig pris. Det er med til at skabe en tillid mellem virksomheden og kunderne.

Deres mål er at JYSK skal være kundernes førstevalg og medarbejdernes førstevalg indenfor detailhandel og samtidig være verdens mest udbredte og indbringende butikskæde.

Indholdsfortegnelse
Abstract ...................................................................................................................... 1.
Indledning .................................................................................................................. 2.
Problemstilling ........................................................................................................... 2.
Problemformulering ................................................................................................... 2.
Metodeovervejelse ..................................................................................................... 3.
Redegørelse ................................................................................................................ 3.
Analyse .......................................................................................................... 3.
Målgruppe ...................................................................................................... 5.
Brugervenlighed ............................................................................................. 5.
Købsadfærd .................................................................................................... 5.
SWOT-analyse ............................................................................................... 5.
Diskussion .................................................................................................................. 6.
Konklusion ................................................................................................................. 6.
Litteraturliste .............................................................................................................. 7.

Uddrag
Metode
Rapporten vil tage udgangspunkt i anvendelse af forskellige teorier og metoder til at analysere Jysk a/s som virksomhed.

Der vil bl.a. være kigget på S.M.U.K i forhold til målgruppen. Købstyper og købsadfærd, en SWOT-analyse og analysering af reklamen Lars Larsens møbelmareridt og en brugervenlighedstest af deres hjemmeside.

Redegørelse
Jysk a/s er en international detailvirksomhed, som er både B2B og B2C, det vil sige at de både handler med kunder som handler privat og virksomheder som handler ind til deres virksomheder.

Deres hovedkontor ligger i Brabrand og den første butik åbnede i Aarhus i 1979. Da Jysk i sin tid begyndte, solgte de kun dyner og puder, i dag sælger de alt fra dyner, opbevaring og indretning. De har et bredt og dybt udvalg af deres produkter til soveværelse, stue, kontor, badeværelse og mange forskellige produkter af de enkelte ting.

Jysk er kendt i mange danske hjem og har kendingsmelodien ”Hej jeg hedder Lars Larsen, og jeg har et godt tilbud” Det er det motto Lars Larsen har ført i Jysk siden han startede op og han var selv med i mange af hans reklamer.

Det at han brugte sig selv gør det mere troværdigt og trygt for kunderne, de kan relatere til virksomheden og det er med til at trække kunder til.

Jysk a/s er en af de kæder der har den største markedsandel i Danmark og en af de største internationale kæder.

Der er over 2000 butikker belagt i 52 lande. At Jysk a/s er så store internationalt har sine fordele, Jysk a/s har mulighed for at købe store partier af varer og få det billigt, som giver mulighed for en større fortjeneste.

Jysk har en årlig omsætning på op omkring 26 milliarder kroner og var 100% ejet af Lars Larsen som døde i 2019. Efter hans død overtog hans søn Jacob Brunsborg.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her