Influencermarketing | SRO | 10 i karakter

Problemformulering
Du fik udleveret din opgaveformulering d. 14. december 2020 som feedback på din problemformulering inde på dit Klassekursus i Canvas.

Du skal indsætte din opgaveformulering nøjagtig som den er blevet formuleret af dine vejledere. Enhver ændring i din opgaveformulering vil blive betragtet som snyd

Indholdsfortegnelse
FORSIDE TIL STUDIERETNINGSOPGAVEN (SRO) 1
RESUMÉ 2
METODEAFSNIT 3
REDEGØRELSE 5
ANALYSE OG DISKUSSION 8
VURDERING 12
KONKLUSION 13
LITTERATURLISTE 14

Uddrag
Research har bevist, at der er en tydelig vækstende tendens for virksomheder der benytter sig af influencermarketing. Troværdigheden, som influencernes følgere viser er til stor gavn for virksomhederne bag samarbejdende.

Der findes 5 forskellige typer af influencers, hvor forskellen på dem er deres netværk og målgrupper. Disse influencers har mellem 1000 og over 1.5 millioner følgere, og kan derfor også nå ud til vidt forskellige mængder af mennesker.

De fem brancher der benytter sig hyppigst af influencermarketing er mode- og skønhedsindustrien, rejsebranchen, madindustrien, legetøjsindustrien og til sidst teknologi- og gadget-industrien.

Disse brancher henvender sig til mange forskellige personer, og der er derfor rig mulighed for at markedsføre sig.

Modewebshoppen BOOHOO.com benytter sig af influencermarketing på Instagram, og har brugt influencers med mange forskellige målgrupper og nogen med en niche, for at nå ud til så mange forbrugere som overhovedet muligt.

---

Der er flere forskellige typer af influencers, helt præcist 5 forskellige typer. Disse influencers er kategoriseret ud fra hvor mange følgere eller læsere de har.

De mindste influencers, er også den nyeste elev i klassen. De hedder nano-influencers, og har mellem 1000 og 5000 følgere.

Denne type influencers vil have en høj reliabilitet, da deres følgere nærmest anses som onlinevenner, fordi der er så få, at man lægger mærke til hver og en.

De ser ikke sit brug af sociale medier som et job. Virksomheder, som er helt nye, som gerne vil opnå en kendskabsgrad, kunne bruge denne type influencers til at markedsføre sig med, da det også er den billigste type af influencers.

De næstmindste influencers hedder micro-influencers, og kan genkendes ved, at de har mellem 10.000 og 100.000 følgere. Disse influencers platform er derfor den mindste og de har også den smalleste målgruppe af dem alle.

De er dog stadig en kategori af influencers, der hyppigt bliver brugt til at reklamere for nye virksomheder, eller virksomheder, der har en niche .

Den næste kategori af influencers hedder makro-influencers og kendetegnes ved, at de har mellem 100.000 og 500.000 følgere. De har et lidt bredere netværk og en større platform end mikroinfluencers.

I denne kategori er det dog ikke nichepræget mere, fordi disse influencers målgruppe er blevet så stor. De virksomheder, der langer ud til denne type af influencers er virksomheder, der måske har et nyt produkt i deres sortiment, som skal markedsføres.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu