Indledning
Denne rapport er skrevet på baggrund af informationer som vi har fået opgivet, samt informationer som vi selv har fundet på deres hjemmeside, samt interne kilder. Med udgangspunkt i dette blev der lavet adskillige analyser.
Indholdsfortegnelse
Introduktion 2
Metode og Afgrænsning 2
Opgave 1: 3
Opgave 2: 3
Opgave 4: 5
Opgave 5: 6
Opgave 6: 7
Bilag 1: Bilagsoversigt 8
- Bilag 1: Bilagsoversigt 8
- Bilag 2: Hvem har lavet hvad 8
- Bilag 3: Kvantitativ data 8
- Bilag 4: Kvantitativ data 8
- Bilag 5: Kvantitativ data 8
- Bilag 6: Bruttofortjeneste i restaurationsbranchen 8
- Bilag 7: Resultat før skat i restaurationsbranchen 8
- Bilag 8: Kvantitativ data 8
Uddrag
Lige omkring de 90% af Hotel Saxkjøbing kunder kommer fra Danmark, og de restende 10% kommer fra udlandet . Vi må gå ud fra at det mister alle deres udenlandske kunder, på grund af det nuværende rejseforbud.
Den demografi skal Hotel Saxkjøbing regne med vil skifte her på den korte basis pga. coronakrisen.
De vil se en større andel af danskere som vælger at holde ferie i Danmark frem for udlandet, specielt på grund af den større klimabevidsthed, som der er opstået og også i kølevandet på usikkerheden om sundheden i udlandet .
Der er ikke nogen, som ved hvor lang tid coronakrisen kommer til at vare, da den indtil der er opfundet en vaccine, opstår i nye bølger .
Derfor er det vigtigt, at Hotel Saxkjøbing får udarbejdet en stratetisk plan for, hvordan de skal klare sig igennem.