Galaxy S10 Plus | Afsætning | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
1. Udarbejd en målgruppebeskrivelse for Galaxy S10 Plus
2. Analyser købeadfærdstypen for Galaxy S10 Plus
3. Analyser deltagerne i købsprocessen for Galaxy S10 Plus
4. Analyser beslutningsprocessen for Galaxy S10 Plus
5. Udarbejd en vurdering/samlet konklusion på opgaven
Litteraturliste

Uddrag
Til at udarbejde målgruppen har jeg brugt verbalbeskrivelse til at løse opgaven.
Den primære målgruppe for Galaxy S10 Plus er til dem der ikke går så meget op i design, men ligger mere vægt på at den skal være teknisk og funktionel.

Selve mærket Samsung går mest ind over den ældre målgruppe, da den ikke har det smarte og eksklusive design, som fx IPhone. Galaxy S10 Plus er for perroner, som ikke går op i popularitet eller køber den for at få status hos andre.

Nu er Samsung kommet ud med en ny telefon Galaxy S10, den har de designet efter den yngre målgruppe men stadig ikke helt unge målgruppe, som er fra 20 – 40 år.

Den har en tyndere og lettere design og god batterilevetid, som gør at den tiltaler flere fra den yngre målgruppe. ndkomsten for målgruppen skal være middel til høj indkomst, da det er en telefon i den høje prisklasse, da prisen ligger omkring 8.000kr.

Som konklusion kan man se at, Samsung er kommet ud med en smartere model, som tiltaler flere fra den yngre målgruppe, men stadig ikke den helt unge, som fortrækker noget mere populært og eksklusivt.

---

For at analysere købeadfærdstypen for Galaxy S10 Plus, har jeg valgt bruge figur 9.4 fra afsætningsbogen. Jeg har valgt at bruge den fordi den indeholder elementer som er gode når man skal finde købeadfærdstypen.

Da man sjældent køber en ny mobil, som ligger i den høje prisklasse, er involveringsgraden hos køberen høj, derfor kan man ikke kalde det for et rutinekøb.

Da Galaxy S10 Plus er en forholdsvis dyr telefon, udgør det en stor del af forbrugerens disponible indkomst, det forekommer også ved høj involvering.

Der er stor forskel på om man køber en billigere telefon, som ikke kan så meget, eller om man går ud og investere i en dyre og mere funktionel telefon. Derfor kan man købsadfærdslen for kompleks adfærd, da det har en betydning for køberen, at den kan noget mere end de fleste andre.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu