Frits Hansen møbler | Analyse | 12 i karakter

Indholdsfortegnelse
1. Karakteriser virksomheden Fritz Hansen.
2. Diskuter virksomhedens mål for 2018.
3. Analyser værdikæden for Fritz Hansen.
- Indgående logostik:
- Produktion:
- Udgående logostik:
- Markedsføring og salg:
- Service:
4. Vurder virksomhedens kernekompetencer.
5. Beskriv hvilke fordele du opnår ved at benytte værdikæden
- Hvad kan jeg så bruge værdikæden til?
- Kilder:

Uddrag
Fritz Hansen er et verdenskendt designbrand, som er grundlagt i Danmark i 1872. Frits Hansens kollektion består af internationalt anerkendte møbler, belysninger og accessoires.

Virksomhedens drivkraft er en passion for skønhed, kvalitet og håndværk. Virksomheden har samarbejde med store kunstnere som Arne Jacobsen, Cecilie manz, hans J, Wegner, Piero Lissoni og Poul Kjærholm.

I dag bliver Frits Hansens produkter solgt i mere end 85 lande, hvor de har op mod 2000 retailkanaler. Virksomheden har hovedkvarter i København og har i alt 260 ansatte verden rundt.

Frits Hansen er datterselskab til Augustinus fonden, de hvert år støtter virksomheden som arbejder inden for kunstneriske mål.

Frits Hansen lancerer hvert år to til tre helt nye produkter, som er med til at udvide deres produktsortiment. Inden for detailhandlen distribueres Frits Hansens produkter i dag i 14 mono- stores

som er butikker som kun sælger produkter fra Frits Hansen, 115 shop-in-shops hvor Frits Hansen produkter befinder sig eller andre mærker inde for den her branche eller gennem salg via partnere.

---

Hvorfor nåede de ikke deres mål?
Jeg vil prøve og komme med nogle af de grunde hvorfor de ikke nåde deres mål i 2018 med en omsætning på de 750 mio. kroner. En af de største grunde er kopivarer tror jeg, mennesker og teknologien har været i udvikling siden år 2000.

Det er blevet nemmere for mennesker at lave en kopivarer uden man rigtigt kan se det, så folk sælger kopierer på ”det sorte marked” måske til halvpris, og så ellers nogle fejl i deres analyser i at nå målet på 750 millioner kr.

En anden grund tror jeg er begrund af deres marked, de en virksomhed som producere ”luksusprodukter” så de er meget afhængig af den økonomiske udvikling hos deres kunder, der primært er beliggende i Vesteuropa, Japan og USA.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu