Forretningsplan | Lock’n Plug

Indholdsfortegnelse
1 Beskrivelse af idé
1.1 Hvordan opstod den?
2 Om virksomheden / teamet
2.1 Organisation og roller
2.2 innovationstrategi
2.3 Vision
2.4 Mission
2.5 Mål
3 Markedsundersøgelse
3.1 Metode
4 Økonomi
4.1 Budget
4.1.1 Etableringsbudget
4.1.2 Driftsbudget
5 Produktion
6 Markedsstrategi
6.1 Afsætning og distribution
6.2 Samarbejdsaftaler
6.3 Primære kundetyper
7 Lovmæssige forhold
7.1 Sikkerhedskrav
8 Analyse stærke og svage sider
8.1 Stærke sider
8.2 Svage sider

Uddrag
I virksomhedens opstartsperiode ønsker vi kun at sælge på det danske marked. Dette skyldes det lave budget til at markedsfører os, og vil derfor i starten fokuserer på at blive veletablerede på det danske marked. Når virksomheden er veletablerede og har fået en stabil omsætning ønsker vi at ekspanderer til de udenlandske markeder.

Vi ønsker at få gjort hele Danmark opmærksomme på vores produkt hurtigst muligt. Vi har dog visse begrænsninger da tv-reklamer er meget dyre og vi har et begrænset markedsførings budget. Derfor har vi besluttet at satse på radioreklamer, som er meget billigere end tv-reklamer og stadig når ud til mange.

Derudover ønsker vi også at få noget gratis pr. Dette kan vi får gennem Lokal avisen som ofte gerne skriver om de nye iværksættere. Disse artikler kan også deles gennem de sociale medier hvor de ledt ved hjælp af venner og familie kommer ud til rigtig mange. Vi vil også deltage i messer og cykel arrangementer hvor vi har mulighed for at vise vores produkter og snakke med forbrugerne ansigt til ansigt.

Vi ønsker at få spredt Lock’n plug ud til hele Danmark. Så når forbrugerne så er blevet gjort opmærksomme på vores produkt skal det også være tilgængeligt for dem i hele landet. Vi har ikke færdigarbejdet en aftale, men har kontaktet Fri BikeShop som var meget interesserede i vores produkt.

Kæden har 87 butikker landet over og dækker hele Danmark. Derudover ønsker vi også at komme i de mere lokale butikker. Her har vi b.la. kontakte Cykel-Mads i Lemvig som også var meget interesseret i vores produkt. Vi satser på at sælge vores produkt i reelle cykel butikker og ikke i kæder som f.eks. T-Hansen.

Dette skyldes at vi ønsker at markedsfører os som en markeds niche. Et produkt som man forbinder med høj kvalitet. Det skal være en eksklusiv og unik cykellås. Dette er også grunden til at den er forholdsvis dyr sammenlignet med mange andre cykellåse. Derfor er det også vigtigt for os at når vi promere produktet at vi får vidst dens unikke låsefunktion.

En kritisk succesfaktor for os vil altså være at udskille os fra de andre produkter og derved få forbrugerne til at vælge vores produkt frem for andre. En anden vigtig grund til at få vidst produkt moderne funktioner frem er at vi også ønsker at appellere til elektronik nørderne som ønsker det nyeste af det nyeste.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her