Fordybelsesopgave Segmentering af målgruppe

Indholdsfortegnelse
Opgave A:

1. Redegør for hvad er segmentering?

2. Redegør for hvad formålet er med segmenteringsprocessen?

3. Redegør overordnet for hvem der er konsumenter til et bestemt produkt?

4. Redegør for hvad bruges Conzoom og Gallup Kompas til?

5. Redegør for SMOK-modellen. Hvad indgår i SMOK-modellen, og hvad bruges den til?

SMUK står for:
- S = Størrelse og vækst
- M = Muligheder for bearbejdning
- U = Udgifter ved bearbejdning
- K = Konkurrencesituation i segmentet

Opgave B:

6. I skal nu vælge den nye varegruppe af beklædning som I syntes Boozt.com skal arbejde med og som I vil foretage en segmenteringsproces på, med formålet at finde en målgruppe dertil:
- Beskriv ganske kort jeres Varegruppen, således, at læseren får en indsigt i den.
- Udarbejd et EFU model for Varegruppen.

7. Hvilken type fokus har jeres varegruppe? Bredt eller smalt fokus på en målgruppe.

8. Foretag nu en segmentering af kunder til jeres produkt eller serviceydelse hertil skal I anvende et segmenteringsskema. I skal arbejde med min. 2 og max. 3 segmentgrupper i jeres skema. (I kan se eksempler fra tidligere opgaver i mappen)

9. Anvend de relevante valgkriterier som: Sociodemografiske variable, Adfærdsmæssige variable og Psykografiske variable, Online segmenterings variable
- Sociodemografiske variable
- Adfærdsmæssige variable
- Psykografiske variable

10. Udarbejd en SMOK model på de segmenter I har arbejdet med i jeres skema.

11. På baggrund af jeres SMOK model skal I nu udvælg den operationelle målgruppe. Dvs. det er det segment I vurdere der vil være varegruppens primære målgruppe.

12. I skal nu argumenter for jeres valg af den primære målgruppe (operationelle målgruppe) fra SMOK.

13. I skal nu finde frem til hvilken gruppe som jeres primære målgruppe (operationelle målgruppe) passer bedst med i enten Conzoom eller Gallup Kompas.

Uddrag
Segmenteringsprocessen benyttes af de fleste virksomheder, som skal være i stand til at tilfredsstille kunders behov og ønsker.

Virksomheder inddeler markedet i ensartede grupper, med ensarterede præferencer til virksomhedens produkt, og på den måde bliver det nemmere og mere overskueligt for virksomheden.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu