Indholdsfortegnelse
1. Karakteriser virksomheden Fastspeed.
2. Analyser Fastspeeds marketingmix.
3. Diskuter kort følgende udsagn.
a. Fastspeed skaber disruption i branchen?
b. Bredbåndsforbindelser er ikke fremtiden for private kunder?
c. Fastspeed forretningsmodel beskrives bedst af værdikæden?
4. Identificer en væsentlig udfordring for Fastspeed og diskuter mulige løsninger.
Uddrag
Fastspeed er Danmarks nye bredbåndsselskab. Virksomheden blev stiftet i slutningen af 2018, af Jens Raith, Morten Boe Andersen og Peter Mægbæk, som alle er erfarende inde for branchen.
Deres missionen er at blive danskernes foretrukne bredbåndsleverandør målt på pris, kvalitet og kundeoplevelse. Fastspeed vil gøre det nemmere for kunderne.
---
Fastspeed udbyder et langvarigt produkt, der indgår på konsumentmarkedet som et digitalt produkt – et produkt som ikke findes i fysisk form og som kræver en computer, smartphone osv.
I forhold til service, som ofte er forbundet med langvarige produkter, tilbyder Fastspeed inden køb, at man gratis kan tjekke om det overhovedet er muligt at få produktet der hvor man bor.