Den Forenklede Kommunikationsmodel | Disney+ | Opgave

Den forenklede kommunikationsmodel i praksis. Udgangspunkt i Disney+

Indholdsfortegnelse
Den forenklede kommunikationsmodel
Afsender
Indkodning
Budskabet
Afkodning
Modtager
Støj
Medie

Uddrag
Indkodningen Disney+ benytter sig af er de sociale medier samt i en vis form af trafikreklame, såsom plakater på busser, stationer og i storcentre. En anden indkodning de bruger er tv-reklamer.

Det man skal være helt vildt opmærksom på når man vælger medie, altså i form af indkodningen, er at modtageren/målgruppen passer til det valgte medie.

Så det får man at se i afsnittet om modtager. Er valget af indkodning perfekt, så kommunikation fungere optimalt eller har valget ødelagt kommunikationen?

---

Når vi ser på Disney+ afkodning kigger man på, hvordan deres budskab forstås af modtageren/målgruppen samt, hvorvidt valget af deres indkodning har haft den ønskede effekt, altså om de har nået deres ønskede målgruppe.

Disney+ budskab med reklamen forstås således, at de promoverer deres streaming tjeneste, altså deres produkt, hvilket de går godt og effektivt, i modtagerens øjne, da de lister de filmselskaber op som de har film og serier fra, hvilket gør modtageren interesseret og dermed prøver de at sætte sig mere ind i det og søger på det.

Det modtageren så opdager er, at størstedelen af de serier og film Disney+ tilbyder er nogle man virkelig sjældent eller aldrig kan se andre steder.

Dette oplever modtageren selvfølgelig som vildt tiltalende samt eksklusivt.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu