De 7 P’er & Branchekarakteristik af Danske Bank | Afsætning

Indholdsfortegnelse
1. Vælg en servicevirksomhed og foretag en branchekarakteristika for jeres virksomhed.

2. Redegør for jeres virksomheds servicepakke samt kerne – periferiydelsen.

3. Analyser indholdet i hvert af de 7 p'er.
- P for personale
- P for physical evidence
- P for processer
- P for produkt
- P for pris
- P for distribution
- P for promotion

4. Diskuter og vurder om I mener virksomheden med fordel kan ændre nogle af de 7 p'er samt opstil en rangliste hvilke af de 7 p´er der har største betydning for at jeres virksomhed kan opnå konkurrencemæssige fordele

Uddrag
Vi har valgt at tage udgangspunkt i Danske Bank, som er en servicevirksomhed. I vores branchekarakteristika vil vi inddrage 5 forhold:

Danske Bank er en servicevirksomhed inden for et aktieselskab. Danske Banks hovedprodukt er indlån og udlån.

Udbyderne for denne branche er Nordea, Jyske Bank, Arbejdernes Landsbank, Sydbank, Nykredit Bank, Spar Nord Bank, Ringkjøbing Landbobank og Saxo Bank.

Efterspørgere (kunderne) er dem der vil have en bank og foretrækker denne. For kunderne har bankerne en vigtig funktion i samfundet da banken formidler penge mellem opsparere

som først skal bruge deres overskydende penge senere, og låntagere, som har brug for penge nu og her.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu