Indledning
Coca cola er en sodavand, som er produceret af den amerikanske virksomhede the Coca cola Company. De har produceret og sælger et produkt som er kendt verden over. Samtidig er Coca cola, den suverænt mest solgte sodavand verden over.
Derudover producere de også andre varianter af cola, såsom cola light, kirsebær, vanilje osv. Coca cola er et produkt, som har eksisteret i over 100 år, og et produkt alle har kendskab til.
Macarn er en forholdsvis ny virksomhed, som også producere sodavand, men med deres helt egen fremgangsmåde. En Virksomhed med stigende succes over de seneste år. De har også en masse forskellige slags varianter af sodavand.
I løbet af opgaven vil jeg kort redegøre for indholdet af artiklen, og derudover inkludere brug af fagbegreber
Derefter vil jeg udvælge og analysere de udfordringer hhv. Coca-Cola og Macarn står overfor set i relation til virksomhedernes målgruppe, hvor jeg vil bruge omverdensmodellen
Derudover vil jeg vurdere konkurrencesituationen for sodavand på det danske marked, og gøre brug af konkurrencetragtmodellen.
Til sidst vil jeg udarbejde en målgruppeprofil, hvor jeg laver segmentering af målgruppen.
Indholdsfortegnelse
Coca Cola Case
Kort redegørelse af indholdet
Omverdens analyse af Coca cola og Macarn
Nærmiljø
Fjernmiljø
Konkurrencetragtmodel
SWOT: Coca Cola
SWOT: Macarn
Målgruppeprofil: Coca Cola
Fase 1: konsumentenhed – Bredt formuleret
Fase 2: Segmenterings kriterier
Fase 3: Segmentering
Fase 4: Smuk/smok model
Fase 5: Målgruppebeskrivelse
Uddrag
Coca cola og Nestlé har igennem mange år, ført et fornuftigt samarbejde med produktion af den kendte iste, Nestea. Et yderst populært produkt, som har været forrest på marked, men nu er stoppet.
Det har Coca cola lavet et modsvar på, da de netop har introduceret Fuze tea som det helt nye på markedet.
Vel et smart træk, som vil gøre Coca cola endnu mere konkurrencedygtige. Samtidig kalder de det, for den største lancering af iste i mere end 10 år, og de forventer stor popularitet på det danske marked og danske forbrugere.
Nestlé er også producenterne bag San Pellegrino, Vittel og Perrer, og har mere end 50 vandbrands i forskellige kontinenter.
Det er noget de er begyndt at koncentrere sig mere om, og blandt andet en grund til stoppet af samarbejdet.
Skriv et svar
Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.