Indledning
I dag er alle unge totalt opslugt i teknologien og mange kan næsten ikke lægge telefonen eller i det hele taget alle digitale enheder fra sig.

Dette er et stort problem, da det til tider kan være farligt og have alvorlige konsekvenser for fremtiden.

Der er derfor lavet en række kampagner om disse problemer i trafikken for at få folk til at forstå konsekvenserne, som det kan have.

Uddrag
Tekst 2 er lavet af rådet for sikker trafik i 2017. Den er en del af en større reklamekampagne. Kampagnens genretræk er debatterende.

Det er et kunstigt opstillet billede af en kvinde, som sidder på sin cykel med øjnene ned i sin telefon og et par høretelefoner i ørene.

Over hende er der tegnet en tankeboble, hvor diverse sociale medier er i. Dette viser at kvindes fokus kun er på telefonen og at hun ikke er opmærksom på trafikken.

Ved denne kampagne kan man igen benytte sig at laswells kommunikationsmodel. Her i denne reklamekampagne er målgruppen lidt bredere, da de ikke direkte skriver hvem de vil ud til med dette budskab.