Charterrejse | Afsætning | 10 i karakter

Opgave 1

Charterrejse er et udvidet begreb for, at forbrugeren får en færdigpakket ferierejse hvor transport, hotelophold, rejseleder m.m. på forhånd er tilrettelagt af et rejsebureau.

Rejsebureauerne, dækker forbrugernes behov med en færdigpakket ferierejse, befinder sig på det såkaldte chartermarked.

Et marked hvor udviklingen i det samlede antal solgte charterrejse har været stigende i 13 år -­‐ (2005 til 2018) -­‐ derfor kan vi redegøre for, at efterspørgslen er stigende på chartermarkedet.

Udbuddet følger naturligvis efterspørgslen, hvilket medfører flere udbydere, som befinder sig på chartermarkedet -­‐ herunder virksomheden Spies, der er placeret med den største markedsandel -­‐

Indholdsfortegnelse
Opgave 1
Opgave 2
1. relevante uafhængige faktor -­‐ Miljø
2. relevante uafhængige faktor -­‐ politiske og lovgivningsmæssige forhold
Opgave 3
Forhold der påvirker købsadfærden
- Sociale forhold
- Kulturelle forhold
Forhold der beskriver købsadfærden
- Deltager i en købsbeslutning
Opgave 4
Diskuter følgende udsagn:
1. Virksomheden Primo Tours benytter sig af konkurrencestrategien omkostningsfokus.
2. Charterrejser befinder sig på nuværende tidspunkt i nedgangsfasen i PLC-kurven.
3. Ved analyse af danskernes rejsevaner er det bedst at benytte en kvalitativ dataindsamlingsmetode.
Opgave 5

Uddrag
Et forhold som især virksomhederne inden for charterrejser er afhængige af, men ikke har indflydelse på, er de politiske og lovgivningsmæssige forhold.

Alle virksomheder påvirkes af beslutninger i det politiske system -­‐ både det danske og EU’s. Udbyderne på chartermarkedet bør derfor være godt informeret om, hvad der sker politisk inden for markedet af charterrejser.

Det kan både have negative og positive effekter for udbyderne, når politikerne vedtager noget. Dog vil det ofte have en negativ effekt, da det ofte er en begrænsning og ikke en lempelse.

I takt med de miljømæssige forhold, så er der meget stramme miljølove, som den enkelte udbyder skal overholde, og eftersom flyindustrien er en af de største miljøsyndere, så vil der garanteret komme flere krav til dem i fremtiden.

Ud over miljølovene, så stilles der mange sikkerhedskrav til den valgte flyudbyder. Det er alt fra antal passagerer ombord til gennemtjek af alt bagage.

---

I købsadfærdsanalysen bliver der først analyseret de mest relevante forhold, som påvirker købsadfærden; kulturelle og sociale forhold.

Disse forhold påvirker købsadfærden af charterrejser mere end de personlige-­‐ og psykologiske forhold.

Til sidst analyseres forholdene som beskriver købsadfærden, og i denne forbindelse kigges der især på deltagere i købsbeslutningen, som er særligt relevante. Dog er købsadfærdstyper og beslutningsprocessen også relevante at kigge på.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu