Build A Bear | Afsætning

Indholdsfortegnelse
Bamser med personlighed
Forretningen ’Buid a Bear Danmark’s betingelser

Opg.1 - Gør rede for Build a Bear Danmarks internationalisering.'
1.1 Eksportmotiver – hvad har drevet væksten?
1.2 Eksportbarriere – faldgrubber der skal der navigeres uden om?
1.3 Delkonklusion

Opg.2 - Sammenlign kulturen i Tyskland og Danmark og diskuter på baggrund heraf Build-A-Bears indtrængning på det tyske marked.
2.1 Tyske værdier
2.2 Build-A-Bears udfordringer og muligheder i en tysk kultur
2.3 Delkonklusion:

Opg.3 - Analyser konkurrenceforholdene i detailleddet på det danske legetøjsmarked
3.1 Skydeskivemodellen – det direkte og indirekte marked
3.2 Porter’s five forces - trusler og muligheder der definerer Build-A-Bears konkurrencesituation.
3.3 Delkonklusion

Opg.4 - Vurder hvordan Build-A-Bear kan udnytte informationerne fra markedskortet i tilrettelæggelsen af virksomhedens promotion.

4.1 Kritik af data – Kan man sammenligne pærer og bananer?
4.2 Promotion – 48% af forældremålgruppen har købt en bamse
4.3 Delkonklusion

Uddrag
Samme behov:
Under det samme behov indgår alt, som underholder børn, det er blandt andet ting som spil, andet legetøj, og teknologiske ting som f.eks film, computerspil osv.

Samme produktkategori:
Her har vi andre bamser fra Fætter BR, Toys’R’Us, og fra supermarkederne.

Jeg har valgt at placere dem i denne fase, da jeg mener at Build-A-Bear’s produkter ligger milevidt fra andre bamsemærker i og med, at Build-A-Bear er et kvalitetsprodukt og børnene får en helt anden oplevelse af en Build-A-Bear bamse end de gør hos eksempelvis Fætter BR, og Toys’R’Us.

Samme produkt:
Her finder vi konkurrenten Animaland, som har lidt det samme koncept som Build-A-Bear, hvor børnene kan få lavet deres egen bamse.

Dog har Build-A-Bear et langt større sortiment, og hos Animaland får man blandt andet ikke selv lov at fylde sin bamse, så man får ikke den samme helhedsoplevelse som hos Build-A- Bear. Build-A-Bears konkurrencemæssige position må siges som værende en markeds-niche.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her