Apple | SO | 10 i karakter

Problemformulering
• Vi vil udarbejde en virksomhedskarakteristik af Apple, og samtidigt redegøre for begrebet CSR.

• Dernæst vil vi med udgangspunkt i Apple, lave en grundig værdikæde analyse med fokus på hvor virksomheden skaber bærerdygtighed. Samt dette vil vi tage et kig på hvordan virksomheden promoverer sig som bæredygtige, og undersøge hvilken målgruppe de appellerer til gennem deres promotion.

• Til sidst vil vi diskutere hvorvidt Apple kan nå deres mål om at blive CO2-neutrale i 2030, og hvordan virksomhedens fremtidige køreplan skal se ud for dette, kan lykkes.

Indledning
Klimaet fylder i dag en stor del i samfundet. Hver dag udleder flere milliarder mennesker co2 på forskellige måder, som forurener vores jord rigtigt meget.

Hvis der ikke snart bliver taget hånd om dette, kan den næste generation måske ikke være her. Vi har med udgangspunkt i dette lavet en problemformulering, der kigger på hvilke bæredygtige tiltag en stor virksomhed som Apple gør for at modarbejde dette.

Indholdsfortegnelse
Indledning 1

Problemformulering 1

Metode 1

Redegørelse 2
- Virksomhedskarakteristik 2
- Redegørelse for begrebet CSR 3

Analyse 4
- Værdikædeanalyse med fokus på CSR. 4
- Produktudvikling 4
- Produktion 4
- Marketing 5
- Salg og service 6
- Kommunikationssituation: 6
- Billede: 7
- Lyd: 7
- Aida 7
- Behov og købemotiver 8
- Appelformer 8

Diskuterende og vurderende 9

Konklusion 10

Litteraturliste 11

Bilag 12
- Bilag 1: Ashbridges model 12
- Bilag 2: Illustration af Fiber og platisk masse i Iphone 6s og 7 ækser 12

Uddrag
Begrebet CSR, eller Corporate Social Responsibility er en betegnelse for en virksomheds sociale ansvar.

Dette vil sige at virksomheden frivilligt implementere social- og miljømæssigt hensyn i forbindelse med deres forretningsaktiviteter.

Disse aktiviteter er ikke drevet af lovmæssige krav, med undtagelse af at større virksomheder skal rapportere deres CSR-aktivitet .

Virksomheder har en række årsager til at indføre CSR i deres aktiviteter. ved hjælp af CSR kan virksomheden nemlig opnå et nyt niveau af attraktivitet.

Dette kommer af at et øget fokus på miljø og sociale vedligeholdelse, skaber god omtale. Dette kan hjælpe virksomheden til at tiltrække nye investorer, samarbejdspartnere og dygtige medarbejdere.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu