Analyse af den danske branche for energidrikke

Indholdsfortegnelse
Konkurrence mellem virksomheder i branchen

Trusler fra nye indtrængere

Forhandlingsstyrke fra leverandørerne

Trusler fra substituerende produkter

Forhandlingsstyrke fra kunderne

Konklusion

Uddrag
På det danske marked ses der stadig også mulighed for at udvikle nye differentierede produkter der kan udfordre de nuværende.

Da energidrik bliver solgt i de fleste supermarkeder og lign. vil det heller ikke være svært for nye indtrængere at få adgang til distributionskanalerne som de nuværende virksomheder anvender.

Overordnet kan der komme mange trusler fra nye indtrængere.

---

Da energidrik er et koffein fyldt produkt ses der kun få andre produkter der kan opfylde det samme behov som energidrikken. Disse produkter er altså kaffe og andre drikke med koffein.

Grundet de få lign produkter gør det at branchen er forholdsvist smal hvilket på samme tid gør branchen meget attraktiv for nye indtrængere.

Da kaffe er et produkt der matcher meget få af energidrikkens faktorer har kaffe stadig svært ved at substituere energidrikken.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu