Aldi Case | Skriftlig Opgave | Afsætning Noter

Opgavebeskrivelse
Opgave 1
Udarbejd en virksomhedskarakteristik af Aldi. Inddrag bilag 1 og 2. Besvarelsen må maksimalt fylde 2400 anslag inklusive mellemrum.

Opgave 2
Analyser forbrugernes købsadfærd for dagligvarer, med fokus på 3 – 4 relevante elementer.

Opgave 3
Analyser Aldis marketingmix.
- Produkt
- Pris
- Distribution
- Promovering

Opgave 4
Diskuter følgende udsagn: Aldi vil i fremtiden opnå en stærk positionering på det danske marked. Besvarelsen af opgave 4 må maksimalt fylde 2400 anslag inklusiv mellemrum.

Opgave 5
Med udgangspunkt i din besvarelse af opgave 1-4 og relevante bilag skal du:
- Identificere en udfordring for Aldi på det danske marked. Diskuter mulige løsninger af den valgte udfordring

Uddrag
ALDI Nord hører til Europas førende detailvirksomheder og i Tyskland ligger de som nr. 1 inden for discount.

Virksomheden startede med at være en lille niche kerneforretning tilbage for 100 år siden i Essen-Schonnebeck, som nu har udviklet sig til en succesfuld gruppe ALDI Nord.

Aldi Nord som repræsenterer i europæiske lande med over 70 regionale selskaber med 60.000 i Tyskland, Belgien, Danmark, Frankrig, Luxembourg, Holland, Polen, Portugal og Spanien medarbejdere.

---

I denne opgave vil jeg analysere ALDI’s målgruppe samt deres købeadfærd, ved at se nærmere på hvordan ALDI har udviklet sig og prøvet på at opnå vækst på igennem deres nye butikskoncept, som de har investeret i.

Herefter vil jeg kigge på forbrugernes købsadfærd, som også kan give et syn på hvordan deres forbruger forholder sig når de køber ind hos ALDI.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu