Problemformulering
Udarbejd en kort virksomhedskarakteristik af AirBnB. Redegør for begreberne deleøkonomi og disruption.

Analyser forretningsmodellen for AirBnB, og analyser konkurrencesituationen i hotelbranchen i Danmark.

Vurder AirBnBs fremtidsmuligheder på det danske marked.

Indledning
Ud fra problemstillingen er der blevet udarbejdet en opgave besvarelse på virksomheden AirBnB, på både den interne og eksterne situation. Emnet omkring virksomheden er blevet begrænsede til den danske hotelbranche.

Indholdsfortegnelse
● Forside
● Problemformuleringen
● Resume
● Indholdsfortegnelse
● Indledning med en emneafgrænsning
● Metodeafsnit
● Egentlige indhold
● Konklusion
● Fodnote
● Kildeliste

Uddrag
Redegørelse for begrebet Deleøkonomi:
Deleøkonomien er et bredt begreb, som har mange betydning inde for de forskellige økonomier.

hovedsageligt er det baseret på privatforbruget der enten køber, lejer, deler eller bytter varer, opgaver eller servicer.

Typiske virksomheder der arbejder under den deleøkonomiske ideal, bruger en teknologisk platform økonomi til at skabe overblik over salget og udbuddet.

Forbrugeren får altså mulighed for at tage sin kapacitet og dele ud af den. Alt den uudnyttede ressourcer som markedet ikke har mulighed for at opnår, kan nu blive brugt af befolkningen .

Redegørelse for begrebet Disruption:
En nystartet virksomhed gennemgår en innovation process, hvor teamet bliver mødt begrænsede ressourcer og kapital.

Gennem en radikal innovation opnår virksomheden succes og er i stand til at udfordre de allerede etablerede virksomheder i en branche.

Fornyelsen af en innovation i den eksisterende branche kan have en væsentligt stor betydning for at revolutionere markedet.

Typisk ser man allerede etablerede virksomheder have fokus på deres kundesegmenter ud fra hvilke faktorer der er mest profitable.

Mindre virksomheder tager fat i de segmenter som ofte er oversete af mainstream, og skaber et nyt segment med en anden social værdi og økonomisk værdi.

Dette ligger baggrund for begrebet disruption hvor virksomheden inde for branchen finde en ny værdi ved kunderne og derefter opnår store mængder af markedsandele og bliver mainstream .

Analyse:
Samarbejdspartnere:

Airbnb har etableret partnerskaber med virksomheder, der leverer tjenester til fordel for Airbnb værter/lejere. Igennem forskellige reklamebureauer

Man kan sige at gæsterne og værterne er samarbejdspartnere eftersom de ikke køber nogle produkter af Airbnb og virksomheden er mellemhandleren.. De arbejder med professionelle fotografer som tager billeder til de forskellige boliger.

Virksomheden har et samarbejde med google maps, som hjælper køberen med at få indsigt hvor i landet der befinder placeringen af det købte produkt.

Nøgleaktiviteter:
Nøgleaktiviteter for virksomheden er at optimere deres teknologiske platform.

Dette gør de ved at fortsætte udviklingen på vært/gæst og forbedre eksisterende værditilbud og udvikle helt nye.

Med et godt personale og it-eksperter, hvilket er en ressource, der gør dem i stand til at have en brugervenlig og altid tilgængelig portal.