Tiden Flyver & But why-reklame | Analyse

Uddrag
Tiden Flyver er en reklamefilm, som er lavet af New land. Det er bare en af nogle få kampagnefilm der er lavet inde under et støre projekt som kaldes Røgfri Fremtid. Røgfri fremtid er noget Kræftens bekæmpelse og trygfonden har langeret. Flere og flere unge er begyndt at ryge og kampagnen Tiden Flyver er et klart opråb til handling.

Tiden Flyver er en narrativ reklame type, da den prøver at komme ud med et budskab og altså ikke prøver at sælge et direkte produkt.

I reklamefilmen bliver vi taget med i en tidsforvandling, hvor vi har fokus på en lille pige der vokser op og skal tage afgørende valg, alt imens en af hendes nærmeste kigger på udefra nemlig hendes Far. I den første del af kampagnefilmen, er der brugt meget nær og halvnær billedbeskæring, for at vise os den følelsesmæssige rutsjebane vi går igennem som menneske.

Og hvilke signaler man sender udadtil, og er noget af det som den ligger en del vægt på i den her reklame, da den lidt spiller på vores indre følelser.

Dog ser vi også på et tidspunkt, hvor der bliver brugt total. For at vise at hun er i det her fest miljø, hvor der bliver røget meget og hvilke omgivelser hun er i.

Men også for at ligge fokus på den handling hun er ved at fortage sig (1.14) der bliver brugt normalperspektiv igennem hele kampagnefilmen, for at vise det her med, at vi alle er i øjenhøjde og at vi alle har de samme valg om at skrotte cigaretterne.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu