Active Sportswear | VØ Opgave | Noter

Indholdsfortegnelse
1.1 (10 %)
Redegør for, hvilke interne og eksterne forhold der har haft betydning for den økonomiske udvikling i Active Sportswear de senere år.
- Interne forhold:
- Eksterne forhold:

1.2 (15 %)
Vurder, hvilke interne og eksterne forhold der kan forklare udviklingen i indekstallene for indtjening og kapitaltilpasning fra 2014 til 2016.

1.3 (10 %)
Forklar, hvordan indekstallenesudvikling har påvirket overskudsgraden og aktivernes omsætningshastighed fra 2014 til 2016.

1.4 (5 %)
Forklar, hvorfor afkastningsgraden og egenkapitalens forrentning er faldet fra 2014 til 2016.

1.5 (10 %)
Vurder, hvordan den mistede distributionsret på New Balance i Skandinavien kan forventes at påvirke virksomhedens forretningsmodel.

2.1 (10 %)
Udarbejd et kvartalsopdelt likviditetsbudget for Fjerbolden for 2019.

2.2 (5 %)
Vurder, hvor meget Poul Madsen har behov for yderligere at låne i banken for at drive virksomheden.

2.3 (5 %)
Forklar, hvorfor det er nødvendigt for Poul Madsen at udarbejde både et resultatbudget og et likviditetsbudget i forbindelse med etableringen af Fjerbolden.

Uddrag
Det har påvirket virksomheden, at de har haft ekstraordinære omkostninger i forbindelse med transformation af virksomhedenfra en samlet multibrandvirksomhed mod dedikerede forretningsenheder.

Active Sportswear har dog oplevet stigninger i salget ved at bide sig fast som en etableret del af modeverdenen, og har dermed kunne optage markedsandele fra almindeligt tøj.

Virksomheden har sine egne mærkerForza, Color Kids og Kilmanock, hvilket har gjort at omsætningen har steget. Virksomheden har lavet aftale med det danske badmintonforbund.

---

AOH er steget overordnet set fra 1,56 gange til 1,61 gange fra 2014-2016. Man kan tage udgangspunkt i dupont pyramiden til at se, hvordan AOH har udviklet sig.

Hvis vi tager udgangspunkt i året 2014 til 2015, hvor AOH stiger, så starter det helt nede fra bunden med, at varelager og tilgodehavender fra salg stiger, dette medfører også at anlægsaktiverne stiger, men omsætningsaktiverne falder lidt.

AOH er størst i 2015, hvilket skyldes at omsætningen er steget med en aktiverne. I 2016 stiger omsætningen kun lidt fra forhenværende år imens, at aktiverne stiger meget mere.

Dermed falder AOH fra 1,75 til 1,61 i år 2016. AOH viser, hvor stor en omsætning virksomheden kan skabe ud fra sine aktiver.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu