Aarstiderne AS | Analyse | 10 i karakter

Indledning
Aarstiderne A/S er en produktion -og handelsvirksomhed, som har til formål at skabe en forbindelse mellem økologisk landjord og middagsbordet.

Aarstiderne når ud til deres kunder gennem deres App. De leverer økologiske fødevare i form af måltidskasser direkte ud til kunden. Deres økologiske grøntsager dyrker de selv, men importere også grøntsager fra udlandet.

Virksomheden er både en BTC og BTB-virksomhed. BTC fordi de leverer deres måltidskasser direkte ud til deres forbrugers dør.

BTB fordi de leverer deres produkt ud til cafeer og spisesteder. På baggrund af det, høre Aarstiderne indunder både e-handel og dagligvarebranchen.

Uddrag
Vi lever i dag i et samfund hvor meget af fokusset er på bæredygtighed og miljø. Eftersom Aarstiderne er 100% økologiske er ikke det store der.

Aarstiderne tænker på klimaet, hvilket gør at de fremstår som ”de gode” i samfundet. Denne tid med dette fokus gør at Aarstiderne har stor konkurrencemæssig fordel, i form af at det er det folk søger hen imod.

Priserne er ikke de billigste, men lysten efter et godt klima er vigtigere, end en fyldt pengepung for noget. Da folk foretrækker økologiske vare pga. klimaet, har Aarstiderne en fordel i denne tid.

De to faktorer som er mest afgørende for Aarstiderne, er uden tvivl teknologien og massemedierne. Hvis flere og bedre konkurrenter valgte at markedsføre og sælge deres produkter gennem E-handel

vil det have fatale konsekvenser for Aarstiderne. Selvom deres brand står stærkt, ændre det ikke på at intet står stille.

Teknologien vil blive ved med at udvikle sig, og faren for at Aarstiderne vil få større konkurrence er meget stor.

Sociale medier har også stor indflydelse på at Aarstiderne er noget så langt som de er i dag. Selvfølgelig har Aarstiderne også gjort en kæmpe forskel selv, men havde de haft medierne imod sig

var de ikke noget så langt, som de er i dag. Dårlig omtale på de forskellige medier, har stor indflydelse på en virksomhed. Aarstiderne er ikke de eneste på netop dette marked.

Derfor er det vigtigt altid at være bedre og mere forberedt på hvad der kan komme, end konkurrenten. Man skal altid være et skridt foran fjenden.

Med mange på markedet, skal der ikke meget til for at kunden nemt ville kunne skifte over til konkurrenten. Dårlig omtale kan derfor have fatale konsekvenser for Aarstiderne, da de ikke er alene på markedet.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu