Indholdsfortegnelse
1. Lav en kort karakteristik af Aarstiderne A/S
2. Analysér virksomhedens omverden (fjernmiljø)
- Nærmiljø (den afhængige omverden):
- Kunder:
- Leverandører:
- Konkurrenter:
- Mellemhandler:
- Fjernmiljø (den uafhængige omverden):
- Fjernmiljø:
- Demografiske forhold:
- Kulturelle forhold:
- Massemedier:
- Interesseorganisationer:
- Miljø:
- Samfundsøkonomiske mål:
- Teknologiske forhold:
3. Analysér konkurrenceforholdene på markedet for måltidskasser
4. Udarbejd en forretningsmodel for Aarstiderne A/S
5. Opstil en SWOT-analyse med kommentarer for Aarstiderne A/S
Uddrag
Aarstiderne A/S er en dansk produktions- og handelsvirksomhed, som gerne vil genskabe forbindelsen mellem dyrkningen af jorden og det vi spiser på bordet.
Aarstiderne leverer økologiske madvarer i form af måltidskasser ud til kunden. De køber deres fødevarer ind fra udlandet, men de dyrker også deres egne økologiske grøntsager.
Aarstiderne er en BTB og BTC-virksomhed. De er på BTC markedet, fordi de leverer måltidskasser til private personers dør (altså kunderne).
De er på BTB markedet, fordi de leverer produkterne til andre arbejdspladser og cafeer. Efter vi har fundet den viden, kan vi konkludere at Aarstiderne hører ind under både e-handel og dagligvarebranchen.
Aarstiderne A/S er et aktieselvskab. De er ejet af 4 personer. Der er 2 personer, som har stiftet virksomheden, og udover det ejer Anette Larsen en andel, og så ejer en 4 aktionær den sidste andel.
Igennem årene har Aarstiderne udviklet deres sortiment, som de tilbyder, som er gået fra frugt og grøntsager, og nu har de også fået mere på menuen, såsom kød, vin og brød.
Aarstidernes målgruppe er den travle familie, som ikke har overskuddet, til at lave aftensmad, eller tænke på, hvad der skal handles ind. Det når ud til en meget bred målgruppe, da mange ville være interesseret i en sund og hurtig aftensmad.