Indledning
Videoen ”Volvo XC70 feat. Zlatan - Made by Sweden” er en reklamefilm, lavet til at markedsføre deres nye Volvo XC70.

Afsenderen Volvo har hyret den svenske fodboldstjerne Zlatan Ibrahimovic til at optræde i filmen. Reklamen indikerer, hvis man køber en Volvo XC70 bliver man ligesom Zlatan. Derved kan man også gøre alt det han kan i reklamefilmen.

Man kan både finde reklamen på YouTube og i Tv’et, hvilket er en sikker måde at gøre mulige kunder bekendt med produktet.

Modtagerne er alle der har kørekort, men familiefædre og Zlatans fans er nok mest fristet af reklamen, da de ser op til Zlatan.

Denne reklame har haft en stor effekt på salget at produktet. Der er skrevet mange artikler omkring og den er blevet meget kendt.

Uddrag
Da mange ser op til Zlatan og gerne vil være som ham, bruger reklamen etos. Når flok ser han kører i en Volvo, tænker man automatisk, at hvis man selv har en Volvo kommer man tættere på ham.

De bruger også lidt patos ved at bruge Zlatans familie, da det går lige i hjertet på familiemenneskerne.

Der er også lidt interteksualitet i reklamefilmen. Både med fodbold, vikinger og den svenske nationalsang. Man ser flere gange et klip med Zlatan, fra en af hans fodboldkampe.

Klippet er i dårligt kvalitet så det ligner det er vist på et gammelt TV. Vikingerne tænker man på, når man ser kulden og livet i det vilde.

Dette bliver bare fremhævet af maskuliniteten og nationalitetsfølelsen reklamefilmen viser. Tonen i filmen er maskulin og nostalgisk.

Reklamefilmen indikerer at Zlatan savner og tænker tilbage til hans familie, hvilket giver os seere en form for nostalgi.

Reklamefilmen har en observerende fortæller, fordi tingene kun ses udefra og aldrig fra en bestemt synsvinkel hos en af personerne i filmen.

Reklamen ”Made by Sweden” er en barsk reklamefilm, der spiller på lysten til at være Zlatan og den svenske nationalfølelse.

Den bruger klip af Zlatans kone og børn, fordi familier derved ville kunne identificere sig med Zlatan og tro at bilen derved er mere sikker.