Made by Sweden | Reklameanalyse | Volvo & Zlatan

Volvo XC70 feat. Zlatan – Made by Sweden

Indledning
Denne reklamefilm som de har navngivet “Made by Sweden” er kreeret af det svenske bilfirma Volvo. Volvo fik den produceret hos det svenske bureau Forsman & Bodenfors.

Afsenderen Volvo har hyret en af Sveriges største personligheder i fodboldspilleren Zlatan Ibrahimovic. Denne Volvo reklamefilm blev publiceret i Januar 2014 som en del af en længerevarende kampagne.

Reklamens overordnede genre er faktion som er en blanding af fakta og fiktion, den underordnede genre er både lyrisk narrativ og oplysende.

Der forekommer en fortælling men reklamefilmen spiller også på stemninger og sansninger. Reklamen hylder den svenske vinterkulde, mørke, blæst og regn.

Uddrag
Volvo prøver at fortæller at når du køber produktet køber du Sverige og deres kultur. Reklamens modtager, er alle der har et kørekort, men mere specifikt er det velhavende familiefædre, som ser sig selv som familiens alfahan.

Reklamen er blevet vist på en del forskellige medier blandt andet YouTube, Facebook og i dansk og svensk tv. Reklamen har haft rigtig meget omtale siden den blev lanceret. Den er blevet omtalt som et moderne fænomen inden for reklame film, med dets storslåede natur montager og en sublim fortælling.

Reklamen er opbygget med en masse montager og krydsklipninger. (0.49-1.00) I denne scene bliver krydsklippet mellem Zlatan der sidder i hans Volvo og man se ham går ude i den snefyldte skov.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu