Indledning
Sammenligning af to tekster, det er det jeg har valgt at tage udgangspunkt i, og det er det jeg vil fokuser på.

den første jeg vil forklare omkring er ”Tør vi, Kan vi, Fremad”, som giver en uddybning omkring hvad at det menes ved ”Tør vi” hvad det menes med ”Kan vi” og til sidst hvad det menes ved ”fremmed” alt dette vil til sidst give en uddybning i ”Tør vi, Kan vi

Fremad”, og i det vil jeg undersøge videoen, og analyser hvilket metoder de har brugt da i lavet videoen, og hvad budskabet i videoen er med det, og hvorfor

hvad skal vi bruge det til, og hvad menes der, så alt det der har været af meninger med videoen vil jeg grave ned i, og komme frem med.

Optimer dit sprog - Læs vores guide og scor topkarakter

Uddrag
Man kan os se i forhold til deres påstand, belæg, og hjemmel. Hvor at deres påstand er at komme fremad i Danmark, og deres belæg for det er at vi bare skal skulle tør, og deres hjemmel for det er at hvis man står sammen, så kan man klare det.

Hvis man ser i forhold til appelformerne Etos, Patos og Logos, så oplever man Etos da de gerne vil havde deres budskab frem ved at skabe troværdighed, og de bruger hellere ikke kneb i deres video som ikke er troværdige, hvis man ser på Patos så bruger de os det da at de snakker til vores følelser

det gør de ved hjælp af den melodi som kører hele vejen igennem, og det at de bruger nogen følelsesladede begivenheder, med hvis man til sidst ser på Logos så bruger de os det

at det er det der vil få os til at tænke fornuftigt, og som skal få os til at se hvorfor de gør det rigtige, og hvorfor man skal følge dem fremad.

”Vi Elsker Danmark” er skabt af Dansk Folkeparti os kaldet DF, er grundlagt i 1995, og har de værdigere og versioner at de vil kæmpe mod et ”bedre” Danmark, som i deres øjne skal hver at formindske indvandring, og passe vores Danmark som det var, og bibeholde det at hver Dansk, og bevare vores Danske traditioner.

”Vi Elsker Danmark” er en reklamefilm, hvor at Dansk Folkepartis formand Kristian Thulesen Dahl fortæller om Danmark, og hvor smukt et land det er, han vil gerne understrege hvor vigtigt det vi har i Danmark er, og hvor meget vi skal passe på det, han vil gerne fremstille vores

Danske værdier og traditioner, og visse hvor vores Danske kultur frem, og komme frem med det budskab om at indvandringen ødelægge den Danske kultur, og det tryghed vi har i Danmark, og derfor forklare han om at vi skal stoppe asyler, og havde indvandre ud over landet, da de truer vores samfund, man han fortæller os om at de lykkes dem at få færre indvandre ind i landet, da de har skærpet den

Dansk/Tyske grænse overgang, og at de kæmpe for at når det er muligt skal indvandre tilbage til deres eget land igen, og så har de os stoppe den økonomiske fordel der var ved at hver asyl i Danmark.