Streaming | Analyse

Indholdsfortegnelse
Konkurrenter på markedet:
Truslen for nye indtrængere:
Substituerende produkter:
Noter:
Konkurrenter på markedet:
Truslen for nye indtrængere:
Substituerende produkter:

Uddrag
Markedet for streaming har siden begyndelsen af det 21. århundrede vokset sig kæmpestort, og har overtaget markedet for film og serier.

Over 62% af danskerne streamer ugentligt eller oftere. Almindeligt flow-tv’s seertal dykker for hvert år der går. Det nye marked for streaming har skabt stor konkurrence.

De helt store markedsspillere i Danmark består af YouTube, Netflix, DR og Viaplay, hvor Youtube er markedsledere og streames af 51%, efterfulgt af Netflix med 40% og DR med 37%.

De anses som markedsudfordrerne. Markedsfølgerne i branchen i Danmark er Tv2play, Viaplay, HBO Nordic og Cmore.

Som sagt har branchen været i konstant udvikling de sidste 10 år, og er derfor også en ny branche som er skrøbelig for aktørerne at betræde.

For selvom markedet rummer utalige platforme, så mener Keld Reinicke ikke at alle vil overleve. Ifølge ham gælder det nu for aktørerne at vokse sig så store, at de får deres kunder i hus, og dermed sikrer sig kundeloyalitet, så de forbliver kunder hos platformene.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu