SRO | Dansk producent af køkkener

Opgavebeskrivelse
PROBLEMFORMULERING:

Problemformulering 2 (Virksomhedsøkonomi/Afsætning):

Hovedspørgsmål: Hvordan kan en dansk producent af køkkener sammensætte sit parametermiks til et nyt eksportmarked?
• Redegør for essentielle modeller i en intern og ekstern analyse af en virksomhed.
• Foretag en intern og ekstern analyse af en selvvalgt virksomhed indenfor den danske køkkenbranche.
• Diskuter og vurder hvorvidt virksomheden skal starte eksport til et af de udvalgte markeder, og i bekræftende fald, hvordan.

Indledning
I denne studieretningsopgave arbejdes der med problemformulering 2, hvor hovedspørgsmålet lyder således: Hvordan kan en kan dansk producent af køkkener sammensætte sit parametermiks til et nyt eksportmarked?

Både virksomhedsøkonomi og afsætning indgår i den skriftlige rapport som skal udarbejdes.

I denne opgave arbejdes der videre med den danske køkkenproducent HTH, som er en af førende i den danske køkkenbranche. Men kan eksporten til et nyt marked realiseres? Dette spørgsmål besvares i løbet af denne opgave.

Uddrag
Abstract........................................................................................................................................................................................... 2
Indledning ....................................................................................................................................................................................... 3
Redegør for essentielle modeller i en intern og ekstern analyse af en virksomhed......................................................... 4
Foretag en intern og ekstern analyse af en selvvalgt virksomhed indenfor den danske køkkenbranche. ................. 5
Værdikæde ...............................................................................................................................................................6
Ansoffs vækstmatrice.............................................................................................................................................7
Foretag en intern og ekstern analyse af en selv-valgt virksomhed indenfor den danske køkken-branche. .............. 7
Omverdensmodellen ...............................................................................................................................................8
Afhængig omverden............................................................................................................................................................... 8
Uafhængige omverden .......................................................................................................................................................... 8 Brancheanalyse........................................................................................................................................................9
Diskuter og vurder hvorvidt virksomheden skal starte eksport til et af de udvalgte markeder, og i bekræftende fald, hvordan.................................................................................................................................................................................11
Tyskland og USA ................................................................................................................................................. 11
Konklusion .................................................................................................................................................................................... 12
Litteraturliste .............................................................................................................................................................................13
Bilag ...............................................................................................................................................................................................14

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her