Indholdsfortegnelse
Michelle
Rikke
Kilder:
- Michelle
- Rikke
Målsætningen: RIkke
Handlingsplan Michelle
Analyser bag marketingplanen:
- Værdikæde Michelle
Segmenteringsprocessen: Michelle
Købsadfærd: Rikke
Swot: Michelle
De fire p’er: Michelle
Planche: Rikke
TV-reklamer: Michelle
Katalog: RIkke
- Konklusion RIkke
- Oligopol betyder:
- Bandwagon-motiv
- Thrifty-motiv ID

Optimer dit sprog - Læs vores guide og scor topkarakter

Uddrag
Michelle
Søstrene Grene er dansk handelsvirksomhed. Grundlagt i 1973 af søskende Inger og Ruth Grene. Inger og Ruth Grene markedsfører butikken i to andre navne som Clara og Anna.

Butikskæden har 250 butikker fordelt i 16 lande både nationalt men også internationalt. Søstrene Grene har butikker verden over, de fleste drives som franchise.
Dette betyder virksomheden ikke ejer butikkerne selv, men en individuel person som ejer butikken. Virksomhedens ejerform er aktieselskab, dettes ses på firmanavn A/S.

Søstrene Grene er en B2C virksomhed, da de sælger til privatforbruger/slutkonsumenterne. Virksomheden har et bredt sortiment, lige fra indretnings og pyntegenstande til køkkenudstyr og skoleting, dette gør til en del af nonfood produktkategorien. Bredt sortiment har de en bred målgruppe.

Fra studerende til almindelige familier, køber indretningsgenstande og køkkenudstyr.

Rikke
Flest kvinder som handler i deres butikker eller deres nye webshop, som blev stablet på benene grundet coronakrisen.

Virksomheder bruger sociale medier, til at komme i kontakt med kunderne, både på Facebook og Instagram, hvor de har over 1 million følgere.

Virksomhedens fokus ligger på ærlig ansvarlighed, og den hyggelige oplevelse, samt gode fund i butikkerne. Samt så skal det være hyggeligt for kunden at føle det skal være hyggeligt at handle online og salg i deres fysiske butikker.

For at inspirere krop og sjæl. Virksomheden har mange forskellige konkurrenter, da de sælger forskellige ting. Derfor har de heller ikke en fast konkurrent.

Den største konkurrent for Søstrene grene ville være virksomheden Normal eller Ikea.
Virksomhedens resultat i år 2019 var i tusinde kroner 1.558 kr. som er et fald siden året 2018 – et fald i tusinde kroner på 2.280 kr. grunden til dette er at de er faldet i indtægter.