Reklameanalyse af Honda CR-V & Volkswagen

Indledning
Jeg vil i den kommende tekst analysere en trykt reklame for bilen Honda CR-V og analyserer en tv-reklame for Volkswagen. Jeg vil starte med at analysere Honda reklamen, og derefter Tv-reklamen for Volkswagen. Jeg vil komme nærmere ind på reklamernes denotative- og konnotative plan og til sidst vil jeg komme med en sammenfattende konklusion samt analysere om reklamerne er tidstypiske.

Uddrag
Kigger man nærmere på den simple kommunikationsmodel i forhold til Honda reklamen, har vi en afsender, et medie og en modtager. I denne Honda reklame, er det producenten Honda, som er afsendere af denne reklame, det er dem som gerne vil have reklamen om denne bil ud til verden via en meget anderledes reklame. Dernæst har vi reklamens medie, som i dette tilfælde er Jyske Vestkysten, som er avisen som reklamen er trykt i.

Jyske Vestkysten er Danmarks største regionale dagblad, som bliver udsendt til Syd- og Sønderjylland. Eftersom at Honda ikke har valgt et medie som sender ud til hele landet, kunne man forestille sig at de har valgt andre medier at trykke reklamen i. Uden at vide hvilke andre medier denne reklame er blevet trykt i, er Jyske Vestkysten nok ikke det valg af medie som fører til det største salg. Honda har førhen reklameret med trykte reklamer i magasiner so fx ”Euroman”, som er et oplagt blad at trykke bil-reklamer i, da det er et rigtigt mandeblad. Reklamens modtager er læsere af Jyske Vestkysten, og så er spørgsmålet jo, om Honda har valgt et medie med en størst mulig målgruppe i.

---

Jeg vil nu analysere en tv-reklame fra Volkswagen som det næste, og dernæst sammenligne de to reklamer og se, hvorvidt de begge er tidstypiske. Hvis man kigger på Volkswagen reklamen, og sætter den ind i kommunikationsmodellen, så har vi igen en afsender, et medie og en modtager. Afsenderen er Volkswagen selv, som vil ud med denne reklame, og dette budskab om, at en Volkswagen følger en hele livet. Derefter har vi mediet, som er TV2, hvor reklamen har været sendt.

Et andet medie er YouTube, hvor reklamen er blevet set næsten 73.000 gange. Modtageren er seere af TV2, som har en meget bred seergruppe, det er altså mange forskellige typer som ser TV2. Derudover er modtageren også tilfældige brugere af de sociale medier, da videoen er blevet delt adskillige gange på de sociale medier, så det er ikke kun seere af TV2 som har set denne reklame.

Få adgang til hele opgaven

Upload en opgave og få adgang til denne opgave

Hvor brugbar var denne opgave?

Klik på stjernerne for at bedømme opgaven!

Gennemsnitlig bedømmelse / 5. Antal anmeldelser

As you found this post useful...

Follow us on social media!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!