Reklameanalyse af Honda Civic Type R – GRRRRRRRR | Euroman juli 2007

Reklameanalyse af Hondas reklame for Honda Civic type R fra Euroman. Juli 2007.

Indledning
I denne reklameanalyse vil jeg analysere en reklame for bilen ”Honda Civic”. Jeg vil analysere reklamens denotative plan, reklamens konnotative plan og til sidst vil jeg komme med en sammenfattede konklusion af reklamen. Reklamen vi kigger på er fra ugebladet ”Euroman”, og er trykt i juli 2007, og omhandler bilen ”Honda Civic”.

Uddrag
Ved første øjekast på reklamen ser man reklamens midtpunkt, nemlig bilen ”Honda Civic” som er placeret i det gyldne snit og er meget dominerende. Bilen har en meget mørkerød farve som i denne sammenhæng symboliserer fart og spænding.

---

’Honda Civic’ som bestemmer her, og det er man ikke i tvivl om når man ser på skriften. Oppe i højre hjørne ser man Hondas Logo, som er ”HONDA – The Power of Dreams”. ”HONDA” er skrevet med samme røde farve som det sidste ”R” i ”GRRRRRRRR”, og har den samme røde farve som bilen.

Få gratis adgang til opgaven

Upload en af dine egne opgaver og få adgang til denne opgave. Det tager kun 2 minutter