Randers Ishockey | Afsætning | 12 i Karakter

Indholdsfortegnelse
1. Udarbejd idé, mission, vision og mål for en professionel ishockeyklub i Randers og find en hovedsponsor for klubben.
2. Udfør SWOT-analyse for en professionel ishockeyklub i Randers på baggrund af omverdensanalyse og Business Model Canvas.
- Politiske forhold:
- Teknologiske forhold:
- Massemedier:
- Økonomiske forhold:
- Lovgivning:
- Demografi:
- Kulturelle forhold:
- Den afhængige omverden:
- Konkurrenter:
- Kunder:
- Mellemhandlere:
- Leverandør:
4. Analyser konkurrence- og brancheforholdene for en professionel ishockeyklub i Randers.
- Konkurrenter i branchen:
- Nye indtrængere:
- Kunder:
- Substituerende produkter:
- Leverandører:
5. Segmenter markedet for sportsarrangementer i Randers og vælg en målgruppe af tilskuere til klubbens kampe – brug gerne persona.
6. Sammensæt et marketingmix for en professionel ishockey klub i Randers (produkt, pris, distribution og promotion).
- Produkt:
- Pris:
- Promotion:
- Distribution:
7. Udarbejd markedsføringsmateriale for klubbens markedsføring på sociale medier (Facebook, Instagram mv.).
8. Vurder, om jeres oplæg til et koncept fortjener kill (no go) eller go

Uddrag
Ideen og missionen ved Ice Cold Horses Randers er at kunne skabe tiltalende ishockey begivenheder som alle mennesker uanset alder, køn og etnicitet kan deltage i og få en livslang glæde ved.

Visionen er at kunne fylde hallen med fans, skabe større interesse ved sporten og udvikle nye talenter. Vi vil prøve på at bevise at storslåede resultater i sporten kan kombineres med en sund og profitabel økonomi.

Målet er at ligge i toppen af den bedste række i Danmark, samtidig med at opnå og opretholde den fremtidige vision.

Ice Cold Horses Randers hovedsponsorer er Royal Unibrew og Jagermeister , som vil have til formål at kunne sponsorer ting i form af spilletøj, udstyr, drikkevarer til kampe, skøjtehal og eventuelt inventar.

---

Demografi: Mænd i alderen 32+. Kommer for fællesskab og hygge. Familier og venner - især børn og teenagere. The Devoted Hockey Fan - mænd i alderen 40+

Kulturelle forhold: Det danske folk er et af mange traditioner. Vi er glade ved at holde fast i det vi kender og gøre det vil plejer. Dette kunne være en mulig fordel, hvis man kunne gøre det at se ishockeykampe til en tradition.

Derudover lægges vægt på at dyrke motion i det danske samfund. Til sidst kan det nævnes at danskerne er et meget socialt folkefærd og godt kan lide at tage ud og se sport med deres venner.

Den afhængige omverden:
Konkurrenter: Rungsted Seier Capital, Aalborg Pirates, Esbjerg Energy, SønderjyskE, Herning Blue fox, Frederikshavn White Hawks Herlev Eagles, Rødovre Mighty Bulls, Odense Bulldogs.

Kunder: Mænd i alderen 32+. Kommer for fællesskab og hygge. Familier og venner - især børn og teenagere. The Devoted Hockey Fan - mænd i alderen 40+

Mellemhandlere: Ishockeyklubben er afhængige af deres mellemhandlere, da de har brug for nogen til at sælge deres billetter. Der er dog mange udbydere, hvilket gør at ishockeyklubben har en høj forhandlingsstyrke over for mellemhandlerne.

Leverandør: Ishockeyklubben har leverandører til at levere mad og drikke til kampe, samt leverandører til at levere udstyr og vedligeholdelse af baner mm.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu