Noma 2.0 | Afsætning

Indholdsfortegnelse
SWOT-analyse.............................................................................................................. 3
Litteraturliste ................................................................................................................ 7
Bilag 1: (Den forenklede værdikæde: servicevirksomhed) ......................................... 10
Bilag 2: (Omverdensmodellen) .................................................................................... 12

Uddrag
Noma ombyggede deres restaurant i 2017-18, hvor Noma 2.0 altså åbnede d. 15. februar 2018, lidt længere ned ad vejen . Det betød også at de mistede deres Michelin stjerner under ombygningen, men fik dem tilbage da Noma 2.0 stod klar.

Deres beliggenhed er unik, da de er ”på landet” i byen. Noma 2.0 er et råt naturparadis, skabt af B.I.G. Restauranten ligger mellem to søer i udkanten af Christiania. På grunden er der i alt 11 huse bygget i forskelligt materiale, men bundet sammen glas.

Noma 2.0 er bygget op omkring de skiftende nordiske sæsoner, som deres menu og er bygget op omkring.

På den måde styrker det restauranten, og kundernes oplevelse. Det er dog kun muligt at opleve denne ”garden village”, hvis du har tilladelse eller er spisende gæst .

Noma er altså baseret på et ”Locally based Kitching”, hvor de selv kan gro urter og grøntsager. Noma har kun en restaurant, hvilket støtter op om deres unikke brand, da det viser tilstedeværelsen.

Ejeren og stjernekokken René Redzepi er også selv tilstede i køkkenet, og bidrager med kultur, passion og sin tilstedeværelse. Det skaber fokus og opmærksomhed for gæsterne at stifteren af Noma selv bevæger sig rundt i restauranten.

Noma er jo ikke alene kendt for sin mad og madens kunst, Noma er nemlig også kendt for manden bag og navnets betydning ”Nordisk Mad”.

På grund af kokkens høje grad af tilstedeværelse, bliver elever tiltrukket verden over, som altså tilbyder at arbejde gratis , da de ønsker at lære af stjernekokken selv.

Dette er altså noget der pynter på cv’et, og eleverne får på samme tid en oplevelse for livet. Det har dog skabt dårlig omtale i medierne
11 12 . 3F mener det er direkte uskik, da det presser lønningerne i branchen .

Noma har altså en stærk økonomi, som kan overleve lidt af hvert. Noma havde i 2017 en bruttofortjeneste på omkring 23 millioner, og i 2018 lidt over 33 millioner. De her derfor haft en høj økonomisk udvikling.

Man kan i deres regnskab se, hvordan at de har haft lukket Noma, og bygget Noma 2.0, da deres driftsresultat i 2017 var lige omkring -2.2 millioner, men i 2018 var den steget til lige omkring 1.2 millioner.

Deres resultat var derfor også i -1.7 millioner i 2017, men der blev der rettet op på i 2018, da Noma 2.0 åbnede, og deres resultat

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her