Indledning
Dette er XX eksamensprojekt i faget kommunikation og IT på C niveau. Vi har valgt at lave et produkt omringet emnet ”Mobning på sociale medier”, ud fra en vægtning af idéer.
Formålet med dette produkt er, at gøre unge mennesker opmærksom på mobning over sociale medier.
Indholdsfortegnelse
Indledning
Valg af emne
Muligheder for produktet
• Bredde for målgruppe
• Brede af informations søgning
Interesse for emnet
• Teknik der står til rådighed
• Længde af oplæg
Afsender
Modtager / Målgruppe
Kommunikationsproblem
Vores produkt
Design og virkemidler
- Kiss
- Navigation
- Farver
- Skrifttype (Font)
- Forside billede
Designprocessen
Kommunikationsstrategi
• Hvem siger?
• Hvad i?
• I hvilken kanal?
• Hvem og med?
• Hvilken effekt?
Uddrag
Modtageren af dette produkt er ofre for mobning, eller forældre og venner til et offer. Vores valg af målgruppe bygger på et spørgeskema, som er blevet sendt ud på sociale medier samt rundt på HTX i Hjørring, via Lectio.
Til at lave vores spørgeskema brugt vi hjemmesiden ”SurveyMonkey”. Her fik vi i alt 89 besvarelser tilbage, hvilket vi brugte til at bestemme vores målgruppe (Se bilag 1).
Af de besvarelser vi fik tilbage var 82,03% af personerne 16 år (21,35%), 17 år (33,71%) og 18 år (26,97%). Det var disse tre aldre vi fik flest besvarelser fra.
Da unge også har en kultur, som indebære at man skal være populær, og at man skal have alle de rigtige ting. Sociale medier er også en vigtig ting i de unges dagligdag, da de har et såkaldt ”andet liv” på de sociale medier. disse ting har også været en faktor i vores balg a målgruppe.
Derfor har vi valgt, at vores målgruppe ligger fra 16 år til 18 år.