Kentucky Fried Chicken | Analyse

Indholdsfortegnelse
1. Lav en virksomhedskarakteristik af kæden Kentucky Fried Chicken

2. Find forskellige data som informerer om danskernes forbrug af og holdning til at gå på fastfoodrestaurant

3. Foretag en omverdens analyse for Kentucky Fried Chicken

4. Der skal laves en markedsundersøgelse inden Kentucky Fried Chicken skal starte op i Viborg. Kom med forslag til 3 hypoteser som restauranten kan være interesseret i at få be- eller afkræftet inden de åbner i Viborg

5. Kom med forslag til 8 spørgsmål som de kunne ønske svar på – i forhold til de opstillede hypoteser

6. Kom med forslag til hvorledes et spørgeskema kan udformes for at besvare hypoteserne når analysen skal gennemføres. (Udform gerne et spørgeskema – som skal indeholde både åbne og lukkede spørgsmål samt skaleringsspørgsmål)

7. Der skal udvælges en stikprøve af populationen. Kom med forslag til hvordan stikprøven skal udtages – begrund hvorfor I har valgt den stikprøveform I har valgt. Kom dernæst med forslag til om I vil bruge en kvalitativ eller kvantitativ metode til at få svar på jeres spørgsmål – skriv hvilken metode i vil bruge!

Uddrag
Kentucky Fried Chicken, forkortet KFC, er et aktieselskab som blev startet op tilbage i 1930 af Colonel Harland Sanders. KFC er specialiseret i stegt kylling, men har også meget andet på menuen.

KFC kom til Danmark i 70’erne, hvor den første restaurant blev åbnet i Rødovre. Til dags dato har KFC 11 restauranter fordelt rundt i Danmark. Deres slogan er ”It’s finger lickin’ good”, og de har en stor passion for servere god mad til kunderne.

De har værdi i at bruge kvalitetsvarer, og deres kylling kommer fra Holland, da ingen kylling leverandører opfylder deres specifikationer og kvalitetskrav i Danmark.

Derudover finder man også værdi i at de har et internt kontrolsystem som er meget strenge hvad angår dyrebehandling. Deres kylling leverandører følger alle EU-lovkrav når det kommer til dyrevelfærd.

Dette giver også KFC konkurrencemæssige fordele, da mange går op i dyrevelfærd, når de skal ud på mad jagt. Eksempelvis går 70% af danskere op i dyrevelfærd, mens kun 29% ikke går specielt meget op i det .

KFC operere på konsumentmarkedet, da kunder køber deres mad for at dække et behov, altså at man er sulten. KFC har også en stor mængde kunder og det er til privat forbrug.

Klart en af virksomhedes kritiske succesfaktorer er deres trykkogere. Disse trykkogere slår bakterierne ihjel, får maden til at holde længere uden at miste næringsstoffet, og gør maden mere velsmagende .

Dette er noget andre fast-food kæder ikke benytter sig af, og giver KFC endnu mere succes. KFC er i en branche blandt mange konkurrenter i fast-food branchen.

På førstepladsen er McDonald’s med 36.900+ steder rundt i verden. KFC er den tredje største i fast-food branchen med 20.404+ steder rundt i verden .

KFC har en bred målgruppe. Der er noget til både de store og små. De har en børnemenu, som henvender sig mere til de lidt yngre.

De har familie pakker, som giver mad til hele familien. Derudover er deres priser ikke i den høje ende, så både unge og ældre med en lav indkomst, kan købe deres produkter.

Der er også et lille udvalg til dem med den sunde livsstil. Eksempelvis har de for nyligt har de lanceret kartoffelmos, med mindre kcal, og en lavere fedtprocent .

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu