Indholdsfortegnelse
FORSIDE TIL STUDIERETNINGSOPGAVEN (SRO) 1
RESUMÉ 2
METODEAFSNIT 3
REDEGØRELSE 5
ANALYSE OG DISKUSSION 8
VURDERING 12
KONKLUSION 13
LITTERATURLISTE 14
Optimer dit sprog - Læs vores guide og scor topkarakter
Uddrag
Den følgende opgave er skrevet i afsætning og engelsk på A-niveau, altså et samfundsvidenskabeligt og et sprogligt fag.
For at gøre min opgave mest frugtbar har jeg valgt at tage fat i fænomenet influencermarketing, som er en udbredt måde for virksomheder at markedsføre sig via sociale medier.
I opgaven undersøges BOOHOO’s målgruppe, som er understøttet af en SMUK-analyse, som er en afsætningsfaglig model.
I min opgave anvendes der empirisk materiale i form af kilder fra diverse blogs, analyseinstitutter og børser, som kan findes i mine kildehenvisninger.
---
Der er flere forskellige typer af influencers, helt præcist 5 forskellige typer. Disse influencers er kategoriseret ud fra hvor mange følgere eller læsere de har.
De mindste influencers, er også den nyeste elev i klassen. De hedder nano-influencers, og har mellem 1000 og 5000 følgere.
Denne type influencers vil have en høj reliabilitet, da deres følgere nærmest anses som onlinevenner, fordi der er så få, at man lægger mærke til hver og en.
De ser ikke sit brug af sociale medier som et job. Virksomheder, som er helt nye, som gerne vil opnå en kendskabsgrad, kunne bruge denne type influencers til at markedsføre sig med, da det også er den billigste type af influencers.
De næstmindste influencers hedder micro-influencers, og kan genkendes ved, at de har mellem 10.000 og 100.000 følgere. Disse influencers platform er derfor den mindste og de har også den smalleste målgruppe af dem alle.
De er dog stadig en kategori af influencers, der hyppigt bliver brugt til at reklamere for nye virksomheder, eller virksomheder, der har en niche .
Skriv et svar