Elsk | Virksomhedskarakteristik | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Virksomhedskarakteristik
Forretningsmodel
Pestel analyse
konkurrencesituationen
TOWS

Uddrag
Elsk er et anpartsselskab. De er en handelsvirksomhed i Designbranchen, som har en vision om at gøre verden mere bæredygtig, og tror på at de som en lille procentdel, er med til at gøre fremtiden lysere.

Elsk har en toplinje på 2.5 mio. hvor det er en stigning på 900.000 fra deres tidligere år. Deres bundlinje er 837.000 hvor deres bundlinje året tidligere var på 500.000.

Elsk’ succes og kernekompetence, er i deres øgede fokus på bæredygtighed. Elsk’ produkter består udelukkende af tøj og det er alt sammen bæredygtigt.

Elsk´ ide er at lave den bedste værdi for pengene i deres tøj samt de gerne vil bryde ud af normen, og guide til at vælge deres langtidsholdbare tøj, i stedet for noget billigt og dårlig produceret.

En af Elsk’ kritiske succesfaktorer er at de har sørget for at det alt sammen består af bæredygtighed.

Det vil altså sige de ikke lige kan lave nogle designs, som de sparer mange flere penge på, pga. de skal sørge for at det er bæredygtigt.

Elsk er stadig kun i den danske tøjbranche, hvor de langsomt vokser. Det vil altså sige at de ikke har internationaliseret sig endnu.

---

Partnere: Elsk har mange partnere mange af dem er leverandører der levere det færdige produkt, til at virksomheden

samt de er partnere med mange butikker rundt omkring i Danmark så de kan få deres tøj solgt på marked, på andre måder end bare deres webshop

Elsk har også mange forskellige med nogle mad og drikke virksomheder så de har noget at spise gennem dagen, hvilket også er en partnere for Elsk på den måde.

Elsk har en del partnere som fx. texmade der er jersey leverandør i portugal og mergu som er skjorte leverandør i tyrkiet

Aktiviteter: En af Elsk´ helt store nøgleaktiviteter er at de vil være bæredygtige og give noget godt til naturen samt og kan inspirere folk til at købe langvarig og brugeligt tøj i stedet for noget der kun holder til en gang vasken

også er den t-shirt ødelagt. en af deres andre nøgleaktiviteter er den måde de sælger deres tøj på ved at give 1% af deres overskud til natur velgørenhed og samt deres måde at vise, at bæredygthed er en god ting.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu