‘Det blå Danmark’ | Analyse | 10 i karakter

Indledning
Først og fremmest er afsenderen af denne reklamefilm Det Blå Danmark, som er betegnelsen for hele det maritime erhverv i Danmark.

Reklamefilmen er her vist på mediet Youtube, men har sandsynligvis været vist som en reklame i Tv’et eller som en annonce i Youtube videoer, hvor den enten vises inden videoen starter, eller midt i videoen.

Videoen er højest sandsynlig ikke en reklamefilm som er vist på de sociale medier, da den er for lang til dette.

Uddrag
Reklamegenren bag denne reklamefilm er oplysende, hvilket tydeligt ses fordi der gennem hele forløbet fortælles som brugsværdien, altså hvorfor det er smart at vælge et job eller uddannelse inden for Det Blå Danmark.

Der er gives utrolig mange oplysninger og informationer om hvad jobs man kan få, og hvad de indebærer, hvilket også indikerer at genren er oplysende.

Der gøres også brug af voice-over gennem hele reklamefilmen, hvor fortælleren forklarer og fortæller, mens der vises forskellige klip af jobsene og mennesker der beskæftiger sig inden for Det Blå Danmark.

Det er også disse oplysninger og informationer om hvad jobs man kan få, og de fordele det indebærer, som fungerer som argumenter og overtalelsesmidler i reklamefilmen.

Der gøres med stor omhu opmærksom på at disse job kan udfylde ens drømme. Der gøres derfor stort brug af logos som appelform, idet at der igennem hele reklamefilmen appelleres til modtagerens fornuft, i og med at det gøres klart mange gange at Det Blå Danmark tilbyder fantastiske jobs og uddannelsesmuligheder.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu