Danske spil | Analyse

Indledning
Vi vil indlede rapporten med at analysere og vurdere Danske spils position på markedet, derefter vil vi komme nærmere ind på hvordan Danske spil skaber værdi for kunder ved hjælp af analyserne og redegørende analyser og modeller, vi vil gøre hjælp af forskellige kilder som vi finder relevante for Danske spil og deres nuværende position
.
Derefter vil vi udarbejde en regnskabsanalyse ud fra Danske spils år 2020. Mange falder i og udvikler tegn på ludomani, derfor er en csr rapport meget relevant og gyldig for en virksomhed som Danske spil

Indholdsfortegnelse
Indledning:
Metode
Virksomhedskarakteristik
- Key partners
- Key activities
- Key resources
- Cost structures
- Value proposition
- Customer relationships
- Channels
- Customer segments
- Revenue streams
- Primære aktiviteter DEL
- Indgående logistik
- Virksomhedens infrastruktur
- Menneskelige ressourcer

Konklusion
- Styrke
- Svagheder
- Muligheder
- Trusler

CSR Analyse
- Fns global impact
- Vækststrategi
- Kendetegn
- Eksempel

Regnskabsanalyse
- Forhold
- Påvirkning

Uddrag af ledelsesberetning for Danske spil A/S
- Rentabilitetsanalysen

Kommentarer til rentabilitetsanalysen.

Likviditetsgrad og soliditetsgrad analyse
- Kommentarer til analysen af soliditet og likviditet.
- Aktuelle forhold

Uddrag
Danske Spil er et aktieselskab, som sælger en service til det danske marked. Virksomheden er en servicevirksomhed, som sælger underholdning i form af spil og gambling via. deres online platform.

Danske Spil startede i 1936 hvor de udviklede en ideologi og en tankegang som skulle skabe penge til foreningslivet i form af tips og spil.

Efter anden verdenskrig blev det til, dansk idrætsforbund og dansk boldspil gik sammen om at presse på for at få lov til at oprette et spilleselskab.

Dette blev bakket op af flere tusind mennesker som demonstrerede foran Christiansborg. I 1948 blev det til virkelighed og nu kunne overskuddet gå til foreningslivet.

Kernekompetencen i Danske Spil er de CSR overvejelse og metoder de bruger i form af social og aktivitet støtte de lokale foreninger.

Succesfaktorer for Danske Spil
kritisk succesfaktorer er deres mange medarbejder iform af I form af it medarbejder og dealer til live casino men også deres it systemer som er ude i kioskerne og butikkerne samt de systemer de virker optimalt.

Virksomheden opererer på konsumentmarked På konsumentmarkedet har virksomheden valgt direkte distribution af sine produkter via sin hjemmeside men har også deres lotto og tip maskiner ude ved deres forhandler.

Virksomheden har et meget højt promotions budget og har fravalgt store dele af den traditionelle offline markedsføring men har stadig reklame på biler, tøj og reklamer på stor biler. Danske spil satser til gengæld på online markedsføring i stor stil.

Virksomheden vurderer sig selv som at være markedsleder. De er i hård konkurrence med andre stor brands som melder sig på banen.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu