Dagrofa | Kommunikation og IT

Indholdsfortegnelse
Projektorganisation – opg 4 3
Systemudvikling – opg 5 4
Databaser – opg 6 7
Datalovgivning og GDPR – opg 7 8
Datahåndtering – opg 8 9
Kildeliste 11

Uddrag
Projektorganisation er en organisation omkring et projekt som der skal udarbejdes, som består af en styregruppe, projektgruppe og en projektleder. Fx opgradering eller udskiftning af IT-udstyret, det er ikke virksomhedens faste opgaver men det kalder vi for en ”ad-hoc-opgave” det er et latinsk udtryk, som betyder at arbejde i projekt form, at man arbejder på tværs af grupper i projektorienteret arbejde.

- Fx i en sætning ”Gruppen havde for mange ad-hoc opgaver, så de kunne ikke nå dem alle”

Figuren til højre øverst vises basisorganisationen og nederst vises projektorganisationen, som består af en styringsgruppe og en projektgruppe.


Hvilke tre grupper indgår i en projektorganisation?

De tre grupper der indgår i en projektorganisation, er som sagt tidligere en styringsgruppe, projektgrupper og projektleder

- Styregruppe

De skal formulere mål for projektet, planlægning og kontrol med projektets proces. De skal bl.a. træffer de overordnede beslutninger undervejs.

- Projektgrupper

De personer skal kunne gennemføre det projekt som er i gang. En fra gruppen eller flere skal have vi

- Projektleder

Projektlederen har ansvaret for at lede og styre processerne vedrørende IT-forandring, det kan være en leder eller en medarbejder fra virksomhedens basis-organisation eller en konsulent

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her