Case 10. AIAIAI | Noter

Indledning
I denne aflevering vil jeg udarbejde en analyse af virksomheden AIAIAI, og i løbet af opgaven vil jeg komme ind på følgende: Redegøre kort for virksomheden AIAIAI.

Derefter vil jeg analysere relevante faktorer i AIAIAIs omverden, og det vil jeg gøre ved hjælp af omverdensmodellen.

Samtidig vil jeg analysere et valgfrit parameter fra deres marketingmix, og dernæst begrunde mit valg.

Indholdsfortegnelse
Diskuter følgende udsagn:
- AIAIAI ønsker alligevel at bruge ressourcer på en promotionkampagne. Formålet er at opnå en større kendskabsgrad til AIAIAIs produkter blandt målgruppen. AIAIAI har fået foreslået at bruge markedskortet, men virksomheden mener ikke at markedskortet kan anvendes til noget brugbart i forbindelse med promotionkampagnen.
- AIAIAI forsøger især at differentiere sig fra deres konkurrenter på deres produkters imagemæssige kvalitet.

Uddrag
I den uafhængige omverden er det vigtigt at kigge på de og økonomiske og kulturelle forhold. Hvis der nu er krise i Danmark, og finanskrisen lige har ramt.

Så ville folk automatisk blive mere påpasselige og tilbageholdene med deres penge, og det vil blandt andet gå ud over AIAIAI. De bliver mere påpasselige med køb af varer og produkter af rimelig høj pris.

Det ville have en negativ påvirkning hos AIAIAI. Omvendt hvis den danske økonomi er i vækst, ville det så have en positiv påvirkning hos virksomheden.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu