Bestseller | SO5 | 10 i karakter

Indledning
BESTSELLER er et dansk tøjfirma, som sælger både til herre, dame og børn. Det foregår i form af; de har forskellige mærker som de arbejder under og brander sig under, du finder aldrig et stykke tøj hvor i der står BESTELLER, der står f.eks. ONLY.

Det blev grundlagt i 1975 af Troels Holch Povlsen (Google, 2021) så de har været her længe og de er gode til at hele tiden udvikle og brande sig selv igennem deres mærker som JACK & JONES.

De er en A/S virksomhed som betyder det er en aktievirksomhed, deres CEO er Anders Holch Povlsen sønnen til grundlæggeren og han har været CEO siden 2001 efter sin far.

BESTSELLER har i dag ca. 15.000 ansatte og sælger sine produkter i 70 lande, BESTSELLER har omkring 3000 butikker verden over, og er præsenteret i mere end 15.000 tøjbutikker.

BESTSELLER har i alt 25 mærker indenfor tøj, accessoires og sko. (Andersen, 2017) BESTSELLER kom til Spanien i 1997, de startede med at sælge fire af deres mest populære brands nemlig JACK & JONES til mændene NAME IT til børnene og VERO MODA og ONLY til pigerne.

Indholdsfortegnelse
Resume 3
Indledning 1
Metodeovervejelser 2
Redegørelse 2
Markedskarakteristik for det spanske bæredygtige tøjmarked 3
Analyse 4
- Eksportberedskab (De interne 4 p’er) 4
- Sociale og kulturelle forhold 5
- Miljømæssige forhold 5
- Købsadfærd 5
- Segmenter 6
Vurdering 7
Bibliography 9
Bilag 10

Uddrag
CSR står for ‘corporate social responsibility’ Betegnelsen for begrebet på dansk er ’Virksomhedens samfundsansvar’.

CSR er en vigtig ting for virksomheden da den viser virksomheden samfundsansvar og skaber både værdi for virksomheden og samfundet, i form af en dialog med deres interessenter om at håndtere sociale, miljømæssige og etiske udfordringer i overensstemmelse med internationalt anerkendte princippet for samfundsansvar.

CSR er ikke kun en god ide men også et krav, dette er siden oktober 2011, hvor EU-kommissionen offentliggjorde en ny politik for virksomhedernes samfundsansvar “the responsibility of enterprises for their impacts on society”.

To fully meet their social responsibility, enterprises “should have in place a process to integrate social, environmental, ethical human rights and consumer concerns into their business operations and core strategy in close collaboration with their stakeholders” . (kompaset, 2021)

BESTSELLER er en af de virksomheder som går op i at sætte et godt eksempel, de udvikler og ændre hele tiden deres CSR-strategi sådan de kan opnå det bedst mulige resultater, deres strategi skal være med til at sikre BESTSELLER agerer mere bæredygtigt, klimavenligt og socialt ansvarligt.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu