Ben and Jerry | Afsætning

Opgavebeskrivelse
Opgave 1: Undersøg mulighederne for at udvide det danske marked og inddrag i din besvarelse relevante faglige problemstillinger om produktet:
Opgave 2: Segmenter det danske marked for is og fremsæt forslag til Ben & Jerry's målgruppe.
Opgave 3: Diskuter Ben & Jerry's fremtidige strategiske muligheder.

Uddrag
Ben & Jerry’s er et forholdsvis kendt is brand, hvilket har en stor fordel inden for differentiering. Ben & Jerry’s sælger store mængder is, fordi det smager godt, men også fordi det er et kendt mærke. Det er kendt for sin gode kvalitets og deres mange forskellige varianter. Flere mennesker får lyst til at ville købe isen, fordi den har et godt ry, og en vis kendskabsgrad

Selvom Ben & Jerry’s sælger på sit kendte mærke, vil det også være en god idé for det at reklamere noget mere med isen, fordi deres markedsandel kun ligger på 1,3%. Mange mener ikke de rigtig ser nogle reklamer og andre siger de har set det nogle enkle gange.

Derfor kunne det hjælpe dem en del, hvis man ikke kun skulle høre om isen fra andre, men at de også viser reklamer, så de får det ud til flere folk. Det ville kunne være med til at gøre deres markedsandel højere fordi de sælger til flere, og skaber en lyst via reklamerne.

Is er noget flere og flere mennesker køber og derfor bliver der også solgt meget mere is end der gjorde før i tiden. Der er kommet flere mærker til og det skaber selvfølgelig mere konkurrence for Ben & Jerry’s.

Ben & Jerry’s har mange konkurrenter, og derfor burde de reklamere noget mere. I Danmark vil folk fx. hellere købe Carte d’Or is, end Ben & Jerry’s, da den er billigere og stadig god kvalitet. I Danmark er det også ofte, at der købes trefarvet is.

Hvis danskerne gerne vil have frisklavet is går de fx i Paradis Is, hvor man ved at isen er frisklavet, og derfor er Ben & Jerry’s ikke så populær hos Danskerne. Samtidigt er Ben and Jerrys er en is, der ikke kan undværes på det danske marked, da der findes mennesker i DK, som i den grad er faste kunder, og som langt fra kan undvære den.

For nogle virksomheder kan det være en konkurrencemæssig fordel ikke og reklamere med hvad deres strategi er. Men for Ben & Jerry’s er det, det modsatte. De lever af deres mærkes kendskabsgrad verden over.

Få adgang til hele opgaven

Upload en opgave og få adgang til denne opgave

Hvor brugbar var denne opgave?

Klik på stjernerne for at bedømme opgaven!

Gennemsnitlig bedømmelse / 5. Antal anmeldelser

As you found this post useful...

Follow us on social media!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!