Alt det vi deler – Carlsberg | Reklameanalyse

Indledning
Afsenderen er Carlsberg da det er dem der producerer samt afsender reklamen, omkring deres produkt. Reklamen ses både som en tv reklame, og en reklame der kører over de sociale medier. Selve reklamen bliver vist enten inden, midt i eller efter noget sport, da man tit relaterer fællesskab og øl med god sport som en fodboldkamp, som også bliver vist i reklamen.

Deres målgruppe retter sig efter personer der er er glade for sport, samt dem der er over 18 da øl nok bliver drukket mest af de lidt ældre. Ifølge Gallups kompas model vil jeg sige at det nok mest og alt er Moderne-fællesskabsorienterede personer, da reklamen viser en masse kultur og samfund vi har med sport i Danmark.

Carlsberg ønsker konkret at sælge ud af deres øl, budskabet ser vi ved at der er fællesskab omkring fodbolden og deres formål er at vise fællesskabet med både sport og øl.

Opmærksomheden skabes i starten af reklamen da der bliver skudt rød confetti op i luften og da det giver en lidt høj lyd og at kontrasten mellem det røde og den blå himmel er meget tydelig skaber det et hurtigt blikfang, som gør os opmærksomme på reklamen fra begyndelsen.

Uddrag
“Er det broerne, som samler os som nation? Eller er det de lange lyse nætter? Er det de røde-hvide farver?” og “Men hvad er det vi jagter? Hvad er målet? Er det kampen mod de andre?” Billedbeskæringen er meget forskellig, da der bliver brugt forskellige motiver af billeder gennem hele reklamefilmen.

I starten ser vi blandt andet den det halvnære billede, da vi kun ser en person fra skuldrene og op samt at vi kan se lidt af omgivelserne. Derefter bliver der brugt nærbillede da vi kun ser blikket i hans øjne, som ligesom kan vise hvordan man føler sig tilpas i den givne situation. I sekvensen kan vi se at han er ret stiv i blikket, som om han skal ind til noget eller starte på noget.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu